12/8 Tisdag

Vi hann inte mer än hem idag så kom Skorstenslagar'n och gjorde det sista på vår skorsten. Så nu är den klar och bara att besiktiga. Tyvärr så har det gått åt mer material än vad som var beräknat - så vi åker på att betala 5000 kr mer än vad vi avtalat.

Så nu blir vi bokstavligt talat superpanka :-(

Gäller att elda och värma upp hela huset med gjurjärnskaminen så vi slipper de vansinnigt höga elräkningarna här till vintern. Tur att vi har fulla vedboden med ved...

Efter chockbesked om vad skorstenen går på så käkade vi mat och sedan åkte jag iväg till min kamrat pysseltrollet och hälsade på. Med mig hade jag en kasse med blandade Oriflamevaror. Gamla prover som inte är aktuella längre, men fullt användbara, rätt mycket läppstift, men en hel del pennor i olika format, ögonskuggor och rouge. Sådant som tonårstjejer kan tycka är rätt kul och har användning av ;-). Bättre än att jag slänger det i alla fall...

När jag åkte hem så SPÖREGNAR det :-(. Bytte omt till stallkläder och eftersom kl var 21 så var det lika bra att ta in hästarna.

Oktawia kom på en gång och ville in, Sabina kom sakta lunkande efter. Tyckte hon gick lite stelt, vet att jag tyckte det igår också men trodde jag inbillade mig. Dock tydligare idag. Kratsade hovarna och kollade efter sten, men inget. Upptäcker dock att hon har puls på båda fram hovarna. Provar att vända henne på stallgången, och hon gör det mycket ovilligt...

Fan också! Hon har ett fånganfall på gång :-(

Detta sabla regnande har ju fått gräset att växa rejält. Tänkt att min nerbetade hage inte var någon större fara eftersom vi inte ha någe gräs att tala om. Men det som växt tack vare regnet har tydligen räckt till...

Hon står i alla fall inte i klassisk fångkänning. Men får stå inne på box i morgon och så ska jag jaga rätt på en veterinär i morgon bitti för smärtstillande och antiinflammatorisk medicin. När hon är smärtfri får det bli munkorgen på igen.

Kom i alla fall på att jag hade ett paket bakjäst i kylskåpet, som hon fick. Är ju bra för att stabilisera magen. Bara att hoppas att jag upptäckte anfallet i tid...

Förbannade skit också :-(

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Malin

Å nej! Hoppas lill-tjejen piggar på sig å det snaraste!

2008-08-12 @ 22:48:37
Postat av: Karin

Hoppas faran är över!!!

2008-08-13 @ 22:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0