22/8 Fredag - fredagsfika

Utan någon speciell anledning, mer än att jag har VÄLDIGT mycket äpplen, så fixade jag och min kollega till med lite fredagsfika på jobbet idag.

Cheferna var med på noterna, trots att de inte hade möjligthet att avnjuta äppelkakan vi bakat. Kommer väl fler tillfällen får vi hoppas ;-)

Äppelkaka i långpanna - 2 stycken blev det, men här är den ena :-)




Smakade smasken och det tyckte våra arbetskamrater också :-)


Eftersom tjejerna och killarna var ute och jobbar så fikade de allt eftersom de har möjlighet.

1:a gänget som gick lös på kakan




Här hugger vi in ;-)






Ett gäng som snabbt fikade och var i full fart med jobbet igen :-)



Ett gäng till som hittat in till fredagsfikat :-)




Sedan var alla mätta och belåtna och tyckte det hela var ett trevligt initiativ och trevligt avslut på vecken (och början av helgens arbete för andra).

När maken och jag kom hem så fixade jag maten till pållarna. Vi rastade av hundarna ordentligt för att vi var tvungna att åka iväg en sväng på kvällen.

Maken plockade isär vår gjutjärnskamin, stoppade in den i skuffen på bilen och så gick färden mot Fjugestahållet. Genom kontakter har vi fått tag på en kille som renoverar kaminer, så han ska göra klart vår. Eldfast tegel ska fixas och så sätter han dit "glimmer-glas". I övrigt så tyckte killen att kaminen var i mycket gott skick så det kändes kul.

Vi har ju besiktning av skorstningen inbokad till nästa fredag, men jag sa att om kaminen inte är klar tills dess så är det ingen katastrof. Då flyttar jag på besiktningen några dagar. Får besked i mitten av nästa vecka hur långt han har kommit.

Hemma igen så fixade maken lite mat - pytt i panna.... *uäck* men vad gör man när man inte orkar laga mat själv... ;-)

Fixade klart stallet senare på kvällen. Behövde inte stressa eftersom Oktawia får ha vilodag idag. Vi ska försöka oss på en ridtur i morgon istället.

Svarade på en annons på Bukefalos där en tjej sökte medryttarhäst. Ringde henne eftersom Oktawia behöver ridas mer än vad jag hinner med. Ska träffa tjejen på söndag så får vi se hur det verkar :-)

För övrigt var jag inte alls lika pigg denna fredagen så som jag var förra fredagen. Inge kul att vara ute, störtregn och sol om vartannat, växlade hur snabbt som helst. Himla konstigt väder, så jag parkerade mig i soffan en stund och glodde på CSI tills det var dags att plocka in pållarna. Konstigt nog var de torra, om än helt ingrodda i torr lera, så de blev lite snabbt avborstade.

Sabina mår bättre, är nu också mycket bättre i magen. Dock får hon fortfarande medicin då hon har lite förstärkt puls i kotorna fram. Tar det slut och hon behöver ha mer så var det bara att ringa veterinären, och det verkar som om det blir så...

Pållarna är nu nattade, hundarna kvällsrastade, maken spelar TV-spel och själv ska jag nog förpassa mig till ett horisontellt läge :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0