27/8 Onsdag - en blöt kväll

Efter jobbet så åkte vi till Willys och handlade lite mat. Proppat med folk var det, avlöningsdag är ingen bra dag att handla på ;-). När vi sedan åkte hemåt var det VÄLDIGT mörkt på himlen, när vi kom hem så började det dugga. 

När jag efter mat och disk gick ut till stallet så var det faktiskt uppehåll, men det höll inte i sig så länge.

Sabina står i sin sjukhage och ser allmänt uttråkad ut...



Men hon i alla fall ute och kan se sig omkring istället för att stå själv i stallet...




När jag sedan började fixa i stallet så kom regnet... och det vräkte ner resten av kvällen. Trots att jag hade på mig regnjacka så blev jag tämligen blöt när jag plockade in pållarna.

För att inte tala om när jag mockade rent i Sabinas sjukhage i hällande regn... *suck*


Det är inte klokt hur mycket bajs det kan komma ut ur en så liten ponny :-O




Detta är det som jag mockade ur sjukhagen. Har då innan mockat ur ungefär lika full kärra från boxen med det  som hon lyckats producera under natten ;-).

Borsta hästarna var inte att tänka på, de var alldeles för blöta. Tror inte de var ledsna över det direkt ;-)

Under tiden som jag grejjar i stallet, cirka 2 timmar, så är ju Kayo och Lexi med ute. Gissa hur blöta dessa jyckar var när vi gick in. Totalt dygnsura är bara förnamnet... ;-)

De fick tillbringa en bra lång stund i hallen för att torka upp, något som Lexi tycker är hur tråkigt som helst ;-)



Lexi ville helst springa iväg och lägga sig i soffan, men någon måtta får det faktiskt vara på lyxigt hundliv! ;-)

Någon bild på mig får ni inte se, men jag såg ut som en dränkt katt - ungefär... rätt blöt alltså ;-)

Jag har också tillbringat en lång stund framför datorn under kvällen och laddat upp lite filmer till Youtube från tömkörningsträningen igår kväll. Det är inte världens bästa kvalité eftersom jag filmar med min lilla enkla digitalkamera, men bättre än ingenting ;-).

Här kommer några länkar

Film 1

Film 2

Film 3

Film 4

Jag är fortfarande helt förvånad över hur bra damen skötte sig, med tanke på att vi var på ett nytt ställe :-D.

Längtar till nästa träningstillfälle :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0