23/11 Söndag - Mycket och ingenting...

Idag har jag egentligen gjort mycket och ingenting... Vaknade med huvudvärk kl 8 (2 glas vin i går kväll!!!!), så ge sig ut på ridtur på morgonen i kylan och blåsten orkade jag bara inte med. Behövde få kroppen att funka först. Så det blev en lugn fm. Huvudvärken släppte så småningom och jag gick ut och mockade och fixade hästmaten.

På em så åkte jag in till ÖFK och kollade på lite dressyr, min kompis Carina dök upp också så vi satt och pratade lite häst och kollade på fina ekipage ett par timmar.

Kom hem innan det var mörkt, och nu var det Oktawias tur att få motion. Stel i kroppen idag så det blev en skrittpromenad. Maken följde med också på promenaden och vi tog en tur på 45 min. Oktawia var aspigg och jag fick markera flera gånger vart skåpet skulle stå. Damen ska gå i min takt, för jag hänger inte med i hennes takt ;-).

Kom hem innan det var totalt becksvart och pållarna fick gå ut i hagen igen. När jag släppte ut Oktawia for hon iväg i full fart och visade en serie ur den högre skolan... vadå överskottsenergi...

Lugnade ner sig när em-höt blev utlagt ;-)

Jag fixade middag i ett rent och fint kök. Under tiden som jag varit och kollat på dressyren så hade maken diskat och skurat allt han kom över i köket! Och så ställde jag mig och lagade mat... nu är diskhon full igen och den här gången åker jag på att diska *suck*.

Efter maten tog jag med mig Lexi på en biltur. Hon fick följa med till I-L i Garphyttan. Lilla Lexi behöver lite miljöträning och hon var riktigt duktig idag. Satt stilla i skuffen när jag öppnade luckan - det har varit ett problem tidigare. Det tog lite tid att ta sig från parkeringen för det var ju miljoner grejjer som hon var tvungen att lukta på. Väl hemma hos I-L så for Lexi runt som ett vettvilling och luktade på allt innan hon till sist la sig helt utslagen mitt på köksgolvet ;-) Jobbigt för en liten schäferhjärna att byta miljö när man inte gör det så ofta. Tur att I-L är van vid stora hundar :-)

När jag var hemma igen så blåste det rätt bra och när jag klev ur bilen så hörde jag Oktawia gnägga ordentligt i hagen. Kl var bara 19.30 men damen ville in. När jag öppnade stalldörren ut till hagen och pållarna kom farandes så förstod jag varför. Oktawia frös så hon skakade, trots ett hyfsat fodrat täcke. Damen är en riktigt liten fryslort och frågan är om det kommer funka att klippa henne. Blir nog en spårklippning i sånt fall. Satte på ett lite tjockare stalltäcke och gav dem lite hö. Dessutom så serverade jag pållarna ljummet vatten som Oktawia sög i sig rätt mycket av.

Lämnade pållarna för en stund och gick in och jobbade en sväng åt Per och Gränsbrytning. Blev lagom klar med jobbet när det var dags att gå ut och ge pållarna sin kvällsmat. Nu frös i alla fall inte Oktawia, hö är bra bränsle för att få upp värmen på en kuse.

Nu är det bara lite TV-tittande kvar och så är denna veckan slut :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0