8/11 Lördag - Gråväder

Nu kan man snacka om att det är novembergrått. Solen har totalt lyst med sin frånvaro och det har varit totalt jämngrått och disigt. Lite duggregn har kommit också.

Jag klev upp kl 8.00 - frukost till pållarna. Drygt 4 timmar senare så hade jag hunnit med följande...

Duschat och ätit frukost.
Bytt om till ridkläder och väckt maken
Gjort iordning Oktawia för en ridtur i gråvädret.
Ute på ridtur i 50 minuter. Pållan gick riktigt bra, den lösgjordheten vi uppnådde i onsdags satt liksom kvar :-D
Efter ridturen, ut med pållarna i hagen - de får också stå ut med gråväder



Mockning av boxar, skurning och byte av vatten i vattenhinkar
Persedelvård av sadel och 2 träns
Städning i sadelkammaren
Matning av katter i sadelkammare
Rensning av sandlådan
Gosat med kattungarna som till en början var jättetrötta....



Nalle vilade utanför lådan ;-)



Men sedan blev det full fart på de små busfröna ;-)

Till sist så var det bara lunchmatning av pållarna kvar och så var jag klar i stallet.



Nu var det bara in och fixa till lunch åt oss själva. När de fyrbenta fått sitt så är det dags att fylla på förrådet för oss tvåbentingar ;-). Det blev Tortillini till lunch, enkelt och snabbt att fixa iordning.

Frågan var nu om vi skulle städa eller inte. Maken hade inte den minsta lust att anstränga sig över huvudtaget. Han bara gnällde över det trista vädret ;-)

Så jag drog av det värsta på golven med sopborsten och så drack jag lite kaffe medan jag surfade lite.

Senare på em fick jag för mig att syssla med lite smyckepyssel. Och vips så försvann ett par timmar, men resultatet blev ett par örhängen och ett halsband :-)



Under tiden så försökte maken lösa sudoku, men till största delen så studerade han insidan av ögonlocket... ;-)

Men även om man inte gör något särskilt, så till sist så blir man hungrig igen ;-) Pållarna fick sin em-mat vid 16.30 tiden ungefär då blev jag och maken hungriga igen. Den här gången blev det laxburgare med sparrispasta -  vilket var mums.

Senare på kvällen så åkte jag till min Gruppchef för Oriflame, hade glömt och beställa kataloger vid senaste beställningen. Oerhört klantigt gjort av mig, och för att slippa beställa en gång till och få fraktavgifter osv så fick jag köpa ett gäng katager av gruppchefen.

Det var fruktansvärt dimmigt ute så man fick köra sakta för att se något, men kom hem helskinnad lagom till att det var dags att plocka in pållarna. Tittade sedan på CSI och så var den här lördagen slut ;-) - snabbt går det ;-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0