15/10 Onsdag - Slapparkväll

Idag har jag varit iväg på Mammografi för första gången. Har hört skräckhistorier om hur man får brösten i princip sönderklämda, men jag tyckte det gick rätt bra. Jag hade förvänta mig mycket värre, direkt bekvämt var ju inte kontrollen men inte något som jag skulle skippa. Det tog inte lång tid att cyklar till USÖ från jobbet i alla fall - 6 min - så de han knappt sakna mig på jobbet.

Lagomt när vi kom hem från jobbet, vid 17-snåret, så kom regnet. Eftersom Oktawia har tappsko så var det inten idé att rida. Hon blir så ömfotad så hon kan bara gå i hagen. Har fått tag på min hovis idag och han kommer på fredag morgon, det var den tidigaste tiden han hade så det är bara att gilla läget.

Maken och jag delade på en grillad kyckling till middag + tillbehör. Sedan gick jag ut och fixade stallet. När jag kom ut i stallet så smög jag in i sadelkammaren och lyckades faktiskt smyga mig in utan att kissungarna flög ur sin låda!



Men när de vaknade till liv så var de snabbt ute ur lådan. De är nu 4,5 vecka gamla och har börjat intressera sig för kattmat.  Så matskålen var helt kliniskt rengjord ;-) och när jag hade fyllt på vatten och mat så var de lite hungriga.

Har torrfoder för kattungar, vilket de tycker är väldans gott.



Kisse nr 2 visste inte om hon skulle leka med maten eller äta ;-)




När jag väl kunde slita mig från kissungarna och var klar med stall och hästmat så hade det hunnit bli mörkt. Usch! Det går snabbt med mörkret nu :-(

Ringde och pratade en stund med min kompis Birgitta, och senare så pratade jag i telefon en sväng med min systerdotter. Fortfarande inte alls klart med vart hon ska bo, inte kul alls. Tjejen behöver ju få ett besked så hon få lite lugn och ro.

Sedan så blev det parkering i soffan ett par timmar. Maken hade fått långa en film av en arbetskamrat, han ville kolla på den så han kan lämna tillbaka den i morgon. Nåja, sevärd var den i alla fall och jag var för trött för att hitta på något annat.

När filmen var slut så var det dags att gå ut och plocka in pållarna till stall och kvällsmat. Spöregnade gjorde det! Sabina ville fort in - alltid hungrig shettis som hon är ;-). Oktawia fick jag minsann gå ut i hagen och hämta. Hon stod snyggt parkerad längst bort i hagen och tyckte hon stod bra där ;-). Nåja, hon ville också ha käk. Hon var varm och torr under regntäcket och det var +10 grader i stallet. Alltså fick hon vara "naken" under natten och lufta pälsen. Täcket hängdes på tork, lär väl behövas i morgon.

Nu känner jag mig helt slut och ska gå och lägga mig. I morgon börjar jag kl 8 med en kurs i Personec på fm. Ska bli intressant och kul.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0