24/10 Fredag - grått och regnigt

Nu är det verkligen höst. Idag blev det aldrig riktigt ljust liksom. På fm åkte jag runt med två killar till några olika förskolor och kollade över vart skrivare/kopiatorer satt. Ska beställas nya och de ska kopplas upp via nätverket. Alltså lite prylar som måste kompletteras innan allt funkar som det ska. Vi blev precis klara till lunch och de släppte av mig på stan. Hade bokat lunch med min systerdotter och en arbetskollega. Eftersom min systerdotter fått avslag från socialen om hjälp till eget boende, så hade vi en lunchträff där vi försökte stötta upp tjejen så hon kan få lite tips och råd hur hon ska agera nu, överklaga osv, och vilka andra vägar hon kan gå för att få hjälp.

Efter lunchträffen fick jag vackert promenera från stan upp på norr - i regn... fick ju luft och promenad i alla fall ;-)

Väl tillbaka på jobbet så blev det besök på ytterligare en förskola, men den låg ganska nära så det var trevligt att hälsa på personalen och veta vart den låg någonstans.

Sedan blev det lite normalt kontorsarbete fram tills jag slutade kl 16.

Vi for hemåt och maken fortsatte direkt till en arbetskamrat. Han har fått en massa tegelkross som vi ska använda som markförbättring framför stallet. Vi måste ha något som stabiliserar marken så vi kan komma upp med trailern. Har ju tyvärr uppförsbacke från stallet till gårdsplanen. Totalt omöjligt att komma upp med trailern när gräset är blött eller om det kommit lite snö. Tyvärr så har vi inte i dagsläget råd att grusa upp stallplanen, även om det är något som måste göras så småningom.

Han kom hem lagom när jag var klar med stallet, och då var det släpkärran full med tegelkross...



Sedan blev det snabbt mörkt och idag fick pållan vila. Det blåste och regnade på kvällen så de fick komma in vid 19-tiden. När jag några timmar senare kom ut för att ge dem kvällsmaten så syntes det att båda två legat ner och sovit som grisar en stund. Så de var nog rätt trötta på allt blåst och regn.

Tittade lite på TV och sedan var den fredagkvällen slut. I morgon fm ska vi iväg och hämta hö - hoppas det är upphåll då.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0