10/9 Onsdag - Träning

Har  varit på en anställningsintervju idag. Kändes bra och det var en väldigt trevlig chef som intervjuade mig. Spännande och se om jag är med till nästa steg.

Blev även kallad till en intervju till, så på måndag är det dags för nästa. Gäller också ett assistentjobb. På onsdag nästa vecka ska jag på intervju för ett jobb som samordnare - det jobbet VILL jag verkligen ha! Ser man till arbetsuppgifter så är ju samordnare mer avancerade sekreteraruppgifter än assistent. Så jag hoppas jag klarar nålsögat!

Efter jobbet idag så var det full fart hemåt. Kl 19.30 hade jag tid för tömkörningsträning på Vittvång. Gick väldigt smidigt att lasta Otkawia idag. Maken behövde bara ta tag i linan så visste damen vad klockan var slagen ;-). Bara att kliva in med alltså.

Idag var det väldigt bra social träning för damen. Det var en häst inne i ridhuset när vi kom, så hon blev lite spänd först. När jag gått med henne några minuter så lugnade hon sig. När Lena sedan började tömköra och den andra hästen började galoppera så blev Otkawia jättespänd och okontaktbar. Lena förstod vad mitt problem ligger i när det gäller Oktawia. Fick lite tips. När jag rider så är det allra bäst att inte göra så stor affär av det, utan klapp och sedan hoppa av och jobba Oktawia från marken tills hon lugnat ner sig. Innebär inte något nederlag, utan  hästen kommer till sist koppla ihop jobbet som något positivt och när hon sedan vant sig vid att andra hästar rör sig i ridhuset så kommer det inte vara något problem.

Oktawia coolade snart ner sig när hon förstod att det inte hände något mer med den andra hästen. Sedan kom det in en kuse till, Otkawia tittade lite, men sedan kunde hon koncentrera sig på att jobba.

Idag kunde Oktawia galoppera. Med tanke på att hon fått en veckas ofrivillig vila och jag inte hunnit jobba henne så mycket så är det himla bra. Tränaren Lena var imponerad. Okatiwa har utvecklats från att inte kunna galoppera alls för 6 veckor sedan, till att kunna få ordning på sin kropp och förstå det det inte är så himla svårt. Rörde sig riktigt bra i galoppen och traven var riktigt fin. Orkade till och med trava i samlad trav utmed rakt spår. Tränaren var helt imponerad och talade om att jag har en pålla med riktigt bra kvalitéer och om jag inte klarar av att plocka upp henne i klasserna så ska jag helt klart låna ut henne till någon duktig ryttare.

Här är en länk till jobb i vänster varv.

Här är en länk till jobb i höger varv.

Tyvärr så har jag lite otur. Nu när jag ÄNTLIGEN hittat en tränare som är duktig och jag får hjälp med det jag behöver hjälp med. Vad händer.... människan har fått jobb i SKÅNE och flyttar på lördag!!!! :-( Jättekul för henne, men mindre kul för mig ;-)

Tur i oturen så ska Lena i alla fall komma upp till Örebro cirka var 6:e vecka  - så då är det bara att hänga på låset och anmäla sig till träning när hon är här. Hon ville i alla fall fortsätta ha oss som elever, för hon är mycket imponerad av Oktawia. Helst hade hon velat ta med sig hästen ner till Skåne ;-).

Dock så måste jag komma igång och RIDA ordentligt. Idag var det uppenbart att Oktawia gillar att jobbas i ridhus och få träna. Hon är understimulerad helt enkelt, vilket var något jag misstänkt så jag blev inte alls förvånad över att få det beskedet.

Så nu är det bara att få maken att förstå att jag och Oktawia behöver åka iväg till ridhus lite oftare än vad vi gör... och att åka till ÖTR ingår INTE i planen. Där är underlaget alldeles för dåligt :-(.

När vi var klara och skulle åka hem så funderade maken på hur vi två skulle få in Oktawia i trailern. Jag sa att vi provar med en lina. Och det funkade :-D. Oktawia testade en gång att inte kliva på, men när vi provade igen och maken höll i linan mot hennes rumpa så klev hon bara på utan problem. Det är verkligen hur skönt som helst. Om lastningsproblemen släpper - så är det MYCKET lättare att åka iväg och träna ;-). Då kan jag åka till ridhus där jag vet att det finns folk och kan få hjälp att stänga bakluckan.

Vi får se hur vi löser det hela. Till att börja med måste nog maken följa med som medhjälpar ett tag till... ;-)

Nu är det dags för sängen....

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0