30/9 Tisdag - Sista dagen

Då var det sista dagen i september månad och även sista dagen för mig på mitt gamla jobb. Plus-jobbet jag började för 2 år sedan efter att ha gått arbetslös i 1,5. Har lärt känna många spännande människor och hoppas att i fortsättningen droppar in mail från mina gamla arbetskamrater.

Hade med mig 6 st morotskakor till jobbet och hoppades att de skulle räcka. Maken hjälpte mig att bära in allihopa så jag slapp springa fram och tillbaka mellan bil och kök.

Morgonfikat tog jag vid Dagvården och bjöd även vaktmästarna och den personal som haft med att göra vid Bemanningspoolen - var ju erbjuden jobb där också ;-) men tyvärr så var det bara projektanställning... En morotstårta gick åt där i alla fall ;-)

Efter lunch så var det fika och avtackning i vår matsal - de flesta hade lyckats pricka in fikat mellan sina jobb och det var jättekul att så många kunde vara med.

Fick en jättefin Cyklamen - hur jag nu ska få den att överleva *harkel*




Mina kamrater hade gjort en enorm insamling så jag fick 2 st kanonbra presentkort och ett jättefin kort med alla namnen - kan jag behöva så jag inte glömmer bort alla ;-).



Ett presentkort på Spa-huset - helt underbart och det andra är Stallstugen - där finns det MASSOR av roliga prylar för en hästgalning som jag *fniss*.

Alla kakorna gick inte åt, lämnade kvar en till kvällspersonalen och tog jag med mig en hem. Maken blev väldigt glad och någon belöning ska han ha för att han rev 2 kg morötter åt mig i söndags ;-)



Rensade mitt rum på skräp efter mig så min efterträdare inte ska behöva städa efter mig det första hon gör och klockan 16 sa jag hejdå till alla som var kvar och lämnade mitt kontor som jag haft de senaste 2 åren.



Tacka ALLA kamrater - ingen nämnd, ingen glömd :-D. Har trivts jättebra och jag hoppas att min efterträdare kommer trivas lika bra som jag :-)

I morgon är det nytt jobb och nytt liv som gäller ;-)

Lite sorgligt är det att lämna mitt arbete, men det ska bli jättekul att börja på mitt nya jobb, kommer ju få lite annorlunda arbetsuppgifter så det ska bli jättespännande :-).

Hemma så blev det först till att käka lite mat och sedan drack vi kaffe och en bit morotstårta slank ner (igen...) ;-).

Ut i regnet och fixade stallet, och så var det dags att plocka in pållarna. Oktawia hade täcke på sig så hon var inte så blöt, men lilla Sabina lyckas ju alltid se ut som ett litet träskmonster ;-)



Hon har ju tjock päls så fryser gör hon ju inte i första taget i alla fall.


Oktawia och jag tog en promenad - det var rätt skönt att helt kravlöst ut och gå med pållan. Ungefär vad jag orkade med idag. Oktawia var riktigt duktig för på vägen hem mötte vi ett ryttarekipage och det mötet gick jättebra. Oktawia blev lite spänd, men i övrigt helt lugn. En helt annan häst än i våras när hon stod på bakbenen när hon såg andra hästar... Så hon fick massor med beröm - hon trodde väl jag blivit helt knäpp *fniss*.

40 min senare var vi hemma, eftersom en häst knatar på rätt bra så var jag helt genomsvettig. Rätt bra motionspass, vilket inte är helt fel efter all morotskaka.

När jag var klar med henne så försökte jag ta lite kort på damen. Hon börjar se rätt fin ut nu, lagom i hullet och musklerna börjar hamna på rätt ställen. Dock var det inte lätt att få henne att ställa upp sig bra...



Hon lyckades få ut mulen genom boxdörren precis när jag knäppte av... ;-)

Precis när jag var klar i stallet så hör jag hysteriskt jamande från höskullen....

Lisa ville komma med in, vill bli buren IFALL några hundar är ute...



Hon flåsar inte - utan jamar - ljudligt!

Nu ska jag kolla på TV en stund, natta pållarna och sedan är det dags att sova så hjärnan är klar för alla nya intryck som jag kommer att få i morgon.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0