16/4 Onsdag - Ridhuset

Efter jobbet så var det full fart till min frissa - är ju tvungen att fixa kalufsen inför morgondagens party :-). Kom ju på igår att jag hade klipptid idag och det medförde ett litet problem. M1 var nämligen inbokad för ridning av Oktawia kl 18. Hm, hur skulle jag hinna få pållarna sin em-mat så de hade ätit klart till kl 18???

Ett telefonsamtal till grannen löste det problemet. Där fanns det tid och möjlighet att ge mina pållar sin em-mat mellan15-16 och det tackade jag för. Underlättade enormt mycket eftersom vi var hemma 17:30. På en halvtimme hann jag dock fixa stallet så det var mockat och klart när M1 och pappa P dök upp. Med M1 fixade iordning pållan så hann jag få i mig lite mat eftersom jag inte hade hunnit äta nåt.

Det gick bra att lasta pållan - från stallet förstås ;-). Färden till ÖFK gick bra och i ridhuset på ÖFK fick vi vara helt själva.

Inledningsvis i travpasset så hade vi lite bommar låg framme på ett voltspår, gick bra att skritta och trava över, även om Oktawia slingrade sig som en orm innan - hm, jobbigt att behöva lyfta benen ;-). Också lite jobb på liten 8-volt med hjälp av 2 koner.

Efter travjobb så blev det galoppjobb. Först på rakt spår och fattningarna funkade jättebra. Mycket bättre galopp nu än för bara 2 månader sedan :-). Ser mycket mer välbalanserad ut. Senare blev det samma övning som förra veckan, trav med lite öppnatänkt på den öppna delen av volten och så galopp på den slutna delen. Oktawia har ju svårare för galoppen i höger varv och hon fattade fel galopp några gånger. Att hon gjorde det beror på att hon var lite för rak i kroppen och "bogade" inåt, MEN hon fattade galopp och även om den var fel så var det en bra kvalité på galoppen och det var absolut inget fel på samarbetsviljan. Hon visade inga som helst tendenser till att vara irriterad eller istadig, utan hon hade bara inte ordning på kroppen. Hon drar upp huvudet ibland, men det är mer ett tecken på att hon inte riktigt orkar än stress eller dylikt.

Det efterföljande travjobb på serpentinbågar och volter såg hur bra ut som helst - damen börjar likna en riktigt dressyrhäst ;-), framför allt så såg hon väldigt bekväm ut i det jobb hon utförde - mycket bra tycker jag :-).

Plättlätt att lasta från ridhuset idag - ingen tvekan alls utan klev in direkt! Hoppas den stilen fortsätter...

Var hemma igen strax efter kl 20 så jag hann utan problem att ge pållan en välförtjänt rykt, kolla över Sabina och sedan fodra pållarna och ändå hinna in till Medium. Utan att behöva stressa - det kändes bra :-).

Efter Medium så tyckte Nalle att det var hans tur att få lite uppmärksamhet. Var extremt mycket på mig, men fick i alla fall till en liten bild idag - måste ju hålla fancluben nöjd *fniss*.

Så här kommer en Nallehälsning till Nalle fanclub - high five ;-)



Det var allt för idag och nu ska jag ta en närmare titt på min säng! Godnatt!

/Lizzie


Kommentarer
Postat av: Karin

Det var på tiden - äntligen en nallebild :)

2009-04-17 @ 09:38:08
Postat av: Lizzie

Visst är han söt den lille... Den lilla rackaren har gjort min ryggsäck obrukbar - verkligen dags för ett litet besök till veterienären. Snipp-snapp ;-)

2009-04-17 @ 09:47:26
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0