27/4 Måndag - Vilken kväll...

När maken kom och hämtade mig vid jobbet så var han lite stressad. Det var meningen att vi skulle fara ut till Marieberg och köpa penséer + att jag skulle till en sportaffär och köpa gåstavar till kursen på jobbet i morgon.

Att han var stressad berodde på att vår kära gamla bil gick asdåligt - igen *suck*. Ingen tomgång och det lät som den gick på 3 cylindrar - allt annat än bra med andra ord. Maken hade köpt nya tändstift och bytt på lunchen - blev ingen bättring. For iväg till bilverkstaden - vi fick två tips! Antingen så är det lambdasonden som är trasig eftersom bilen slukar soppa rejält - typ 3 liter milen!!! Eller så är den nya luftmassemätaren defekt. Det är de två sakerna som kan orsaka de symtom som vårt bilskrälle uppvisade. Alltså - INTE läge att köra ut till Marieberg. Det var bara att försöka ta sig hemåt så gott det gick.

Naturligtvis så hade vi höhämtning inbokad kl 18 hos min höbonde. En höbal kvar hemma så jag vara bara TVUNGEN att hämta hö idag. Dessutom var jag tvungen att fixa gåstavarna till kursen...

Vi kom hem, maken slängde sig över motorn direkt. Tändstiften var totalt igensotade - inte alls konstigt att det misstände. Han letade rätt på den gamla luftmassemätaren och satte tillbaka den. Bilen startade snällt - fick gå på tomgång en stund. Lät inte alls så dåligt som när vi åkte hem från stan. Jag tog bilen och for en sväng på stora vägen. Inga problem. Bilen gick hur bra som helst.

Vi packade in verktyg i bilen för att kunna göra rent tändstiften om det skulle behövas och så åkte vi i väg med trailer för att hämta hö.

Bilen funkade bra - vi var hemma igen på 40 min. Lassa upp höt på höloftet - det får vi göra i morgon. Det var bara att koppla loss trailern, på med andra kläder och så åka iväg igen - nu till Marieberg. Maken körde och bilen gick hur bra som helst.

Hur är detta möjligt - här köper man en ny lyftmassemätare för 1400 kr och bilen funkar SÄMRE än någonsin!!!! Istället funkar bilen bra med en gammal som vi VET egentligen är trasig!

Man kan ju bli knäpp för mindre...

Hur som helst - fick tag på gåstavar, inte fem par som vi hade tänkt, men i alla fall 3 par - det var det som fanns nämligen i höj och sänkbara stavar. Fanns många i fasta storlekar, men det funkar ju inte när olika personer ska använda dem. Vi är ju olika långa på jobbet ;-).

Vi stannade till vid Coop för att köpa penséer som var på kupong och så lite mat för veckan. Det blev bara mat. Penséerna var slut för dagen.

Vi kom hem 20.30 tämligen trötta och lite lätt sönderstressade ;-). Nu hade jag mockningen kvar - jippi! Kl 21 började CSI - alltså blev det mockning i ett rasande tempo. Under tiden stod hästarna utanför stalldörren och hummade... de ville in och ha mat ;-) Alltså inte svårt att få in dem när jag väl var klar...  Snabb koll av pållar och så in till TV:n, hann precis till CSI.  Äntligen kunde man  börja gå ner i varv och pusta ut - känns som om jag skulle behöva ha en veckas semester ;-).

Som ni förstår så fick Oktawia vila idag.

Idag är det ingen bild på Nalle, men väl Busan. Vi tyckte Busan uppförde sig lite annorlunda i morse innan vi skulle åka till jobbet. Hon hade "bäddat" i en sandlåda. Maken fixade fram en låda åt henne och flyttade upp henne till toan på övervåningen. Jag misstänkte att Busan var på gång att pluppa ut sina bebisar och det verkade ju onödigt att ligga i en sandlåda då.

Mitt i all röra när vi kom hem så kom jag ihåg att kolla till Busan - och mycke riktigt...

Busan med sina bebisar - 2 st blev det :-)



Kuriosa - Busan är 4:e generation katt i rakt nedstigande led från en honkatt som mina föräldrar skaffade - när jag var 8 år :-O. Busans mormorsmor var det alltså ;-)

Det var allt för idag - tror det räcker  ;-)

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: minternet

Pax för den beiga! Jättefin ju! :-)

2009-04-28 @ 09:41:27
URL: http://minternet.blogg.se/
Postat av: minternet

Äsch! beige heter det ju ;-)

2009-04-28 @ 09:41:55
URL: http://minternet.blogg.se/
Postat av: Karin

Ljuvliga små krabater - men stressa inte ihjäl dig!!!

2009-04-28 @ 11:58:21
Postat av: GG

2009-04-28 @ 23:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0