3/4 Fredag - Full rulle

Snacka om att det varit full rulle idag! Var på jobbet 7:10 - jag hann gå och hämta en kopp kaffe - sedan var det fullt ös! Eftersom vi skulle ha kontorsmöte kl 8:30 och cheferna skulle iväg på en ledarskapskurs kl 08:00 så var det vissa budgetfrågor som skulle vara klara till 8. Jag hann i alla fall pusta lite och gå igenom mail och post strax innan kontorsmötet. Mötet höll på i 1,5 timme sedan försvann resten av arbetsdagen  i ett töcken av planering inför friskombudskursen, mera budgetsaker som tar hur mycket tid som helst, telefonsamtal om översvämmande diken, omkullkörda vägskyltar osv som skulle vidarebefordas till rätt person, jobbet med sommarjobbsansökningarna närmar sig äntligen slutets. Gick igenom ansökningar som kommit via post och skrev in på meritförteckning och sedan vidare till ansvarig person. Runt lunch såg mitt skrivbord ut som ett totalt bombnedslag med papper överallt. Trodde aldrig jag skulle hinna med allt jag skulle få ordning på innan helgen, men det gick ihop till sist. Maken fick vänta några minuter när han kom, men jag hann med allt och skrivbordet blev tömt ;-). Känns skönt att gå hem inför helgen och det inte är totalt kaos när man kommer på måndag. Det hinner det bli ändå *fniss*.

På vägen hem så stannade vi först till vid Granngården och jag köpte 2 balar pappersströ till pållarna. Det var meningen att vi skulle åka till sågen idag och hämta, men det var slut på spån där. Möjligtvis att det finns att hämta nästa vecka. Att det råder spånbrist - det är det ingen tvekan om. Pappersströt tyckte jag funkade bra att blanda med spånet så det funkar ju också.

Vi handlade lite mat till helgen på Willys och sedan for vi hemåt. När vi kom hem så ville inte maken ha middag - men våfflor DET slank ner. Nåja, jag var inte så svårövertalad kan jag erkänna *fniss*. För övrigt så blev vi väldigt glada när vi kollade brevlådan - skattebeskeden hade kommit. Vi får tillbaka och vi kommer i år ha råd att köpa en ny varmvattenberedare, ny diskmaskin och en ny tystgående fläkt. Ska bli riktigt KUL och få fixa klart köket :-).

Det var skönt vårväder idag också och blommorna jag köpte för två veckor sedan är nu planterade i sin nya krukar. Så lite vårstämning har vi lyckat så i vår trädgård :-).



Tyvärr så blåste det lite kallt, så sitta på trappan och fika - det funkade inge bra. Fördelen med sol och blåst är ju att leran torkar upp - och det är ju inga fel ;-).

Efter att vi mumsat våfflor så gick jag ut i solen och ner till stallet. Så skönt att kunna fixa stallet medans solen skiner, ingen lera att klafsa runt i. Marken är lite mjuk, men det stänker inte lera runt fötterna. Framför allt så blir inte hundarna lika lortiga heller. Det är skönt ;-).

Pållan fick vila idag och vad gör då en hästgalning fredag kväll... jo, man går lös på utrustningen :-). Hoppsadeln och tränsen var inte så snygga efter några turer i ridhus. Helt full i sanddamm så de var i stort behov av rengöring. När jag ändå var i farten så blev det insmörjning med Passier läderbalsam också - den luktar SÅ gott :-)

Sadeln ren, blank och fin



Tränsen rena, blanka och fina :-)



Nu är utrustningen ren och fin till ridlektionen i morgon em :-)

När jag var klar i stallet så väntade maken i vardagsrummet med ostbågar och film. Det var inget bra på TV så det blev en DVD-film - Rallybrudar - som var riktigt bra. Under tiden som vi kollade på filmen så passade jag på att ladda upp lite filmat material på youtube ;-). Ni får ta det för vad det är, jag är nöjd över pållans framsteg i alla fall. Hon har kommit långt sedan förra året. Att sedan jag inte har fått ordning på min kropp - det är en annan sak ;-) Men jag jobbar på det!

Jag tömkörde i tisdag. Pållan jättepigg, men ändå avslappnad och lydig. Att stå stilla i halten har INTE funkat alls tidigare.

Vänster varv

Höger varv.

I onsdag så red jag själv. Pållan superspänd i början av passet, men slappnade sedan av. Tränade bland annat på övergångar trav-skritt-trav och det funkade bra utan att det blev dragkamp. Att jag sedan inte kan få kontroll på mina händer - det är ett stort problem *suck*.

Vänster varv

Höger varv.

Så - nu har ni lite att titta på ;-).

Pållarna är intagna och har fått kvällsmat. Vovvarna är rastade. Lexi har varit på rymmen - drog en repa efter nåt spår på gärdet. Funderar på om hundeländet ska få sova i hallen - fy tusan var skitig hon blev *suck*. Det lilla monstret hoppar nämligen upp i husses säng - inte så bra när man är full i lera....

Katterna fäller ju bara päls ;-) - Lilla Nalle och Tussan som är långhåriga, fäller ju lite mer än de andra. I jämförelse med jyckarna så är det typ ingenting ;-).

Lilla Nalle är i alla fall en riktig buse och ska pilla på nåt HELA tiden ;-)



Sladdar kan man ha väldigt kul med...

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0