14/8 Fredag - veckan slut...

Så var det äntligen fredag idag :-). Möte hela fm på jobbet och på em pysslade jag med lite skoljobb, vi håller ju på med vårt PM för kursen e-Government. På torsdag nästa vecka är det inlämning och redovisning så vi ska jobba med det även på måndag och tisdag. Fick också klartecken av min chef att gå fortsättningskursen som börjar 27/8 - ska bli jättekul.

Flexade ut en timme för att åka iväg till min frissa, hade tid 15.15 och så var hon försenad 30 min, kändes lite surt... Klippningen tog en timme och så var jag äntligen klar.

Det blev lite shopping av mat inför helgen, bl a så handlade vi hem lite god potatissallad och flintastek. Det har varit fint väder idag så vi kände för att grilla. Sommaren har ju varit så usel så vi har ju knappt grillat nåt under hela semestern. Gäller att passa på, man vet ju inte när det blir sol nästa gång ;-).

Så under tiden maken lekte grillmästare så fixade jag stallet. Skönt att få det gjort så kunde jag sitta ute och slappa en stund och käka maten i lugn och ro :-). Blev dock lite kyligt fram på kvällningen, märks att det börjar bli lite höst i luften - skönt! :-).

Innan det blev allt för mörkt så var det dags för pållans motion. Idag blev det en light-version av motion... nämligen en stillsam promenad. Verkade som om Otkawia tyckte det var helt OK, hon klev på rejält. Inte någon slapp skritt här inte, så matte fick pinna på ordentligt. När jag kom hem så protesterade min hälsporre å det bestämdaste - trots bra skor.. :-(. Blir knasig snart.... bra skor, inlägg och antiinflammationsmedicin och det verkar inte hjälpa *suck*. Blir nog till att ta kontakt med vårdcentralen... gäller bara att ta sig för *harkel*.

Efter promenaden så var det mat som gällde för Oktawia: Bianca stod och halvsov i sin box, men fick finna sig i att bli genomkollad. När maten kom så vaknade hon till ordentligt ;-).

Resten av kvällen kommer det inte hända någe mer intressant. Jag ska placera mig i soffan framför TV och kolla på "Tyst vittne"  - om jag orkar hålla mig vaken under hela programmet är en annan sak ;-).

Och så får ni hålla tummarna att Oktawai är på sitt allra bästa humör och visar sin bästa sida för domaren i morgon em ;-).

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer
Postat av: nina

Jag åker till Nyköping i morgon bitti...........lycka till i morgon och jag håller tummarna för att Oktawia är på sitt bästa humör;)

2009-08-14 @ 22:40:09
URL: http://www.brann.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0