20/8 Torsdag - Sommar

Helt underbart väderhar det varit i dag. En riktigt skönt sensommardag :-). På fm idag så var jag på Universitetet, redovisning av vårt PM och vi var 2 grupper som idag lämnade in uppgiften och redovisade vad vi skrivit om och vad vi kom fram till. Jag och min kurskamrat har ju tittat på gången i kommunens klagomålshantering. Vi hann klart med allt material, men hann INTE träna på presentationen. Jag tycker att det gick jättebra ändå, vi kunde ju materialet båda två så redovisningen flöt på och vi kunde svara på de frågor som kom. Skönt att ha gjort klart kursen och att vi hann med att få allt klart. Nästa vecka börjar ju nästa kurs som är till för oss som jobbar som samordnare, och då är det skönt att inte ha något gammalt kvar att göra.

Vid lunch så var det full fart tillbaka till jobbet och em försvann snabbt ;-)

När vi kom hem efter jobbet så fixade jag stallet direkt. Hade käkat rätt mycket mat till lunch så jag var inte direkt jättehungrig. När jag sedan fixade vatten som skulle ut till pållarna så var en nyfiken Nalle framme och kollade vad jag pysslade med. Nalle höll sig i skinnet och jag fick en bra bild till "Nalles fanclub" - så håll till godo. Vet inte när jag har nästa chans att fota Kungen ;-)



När jag var klar med vattning av pållar, stall och fix av hästmat så blev det lite Oboy och ett par knäckemackor ute i trädgården. Som sällskap hade jag tidningen Ridsport som kommit med posten idag. Skönt att sitta och slappa en stund innan M2 dök upp :-).

M2 kom vid 18.30 tiden och hon gjorde iordning pållan för en tur till ridhuset. Vi kom in till ÖFK samtidigt som hela "blodomloppet" rusade förbi ;-). M2 red fram pållan inne på SM-banan tills det kom en ridgrupp, hann med skritt och lite trav i alla fall. Vi fick reda på utav en ridlärare att gamla ridhuset var ledigt eftersom alla grupper var ute. Alltså passade vi på att utnyttja möjligheten för lite miljöträning. Oktawia har aldrig varit inne i gamla ridhuset, där det finns en stor läktare, cafeteria osv. Det funkade kalasbra. Hur lugn som helst trots helt ny miljö, dessutom så vimlade det med kusar ute på området idag och det funkade också superbra :-D.

Oktawia rörde sig runt inne i gamla ridhuset som om hon vart där hur många gånger som helst. Ingen reaktion över att det såg annorlunda ut. Jag gick upp på läktare en rörde mig lite, men Oktawia noterade inte ens att det, utan fortsatte att jobba och såg himla nöjd ut med det. Hon verkade stortrivas med andra ord!

M2 får lite instruktioner av P



Idag funkade det också mycket bra med galoppfattningarna. Bra reaktion och inga kickar mot skänkeln, men så var det inga fel på framåtbjudningen idag heller ;-). M2 jättenöjd med passet. Vi hade också himla tur, lagom när M2 ridit klart så skulle en ridskolegrupp in och avskrittningen funkar ju att göra ute på området.

När avskrittningen var klar så var det bara att lasta damen som klev rakt in i trailern, skönt att saker och ting börjar funka :-D.

Hem och pållan blev ompysslad och sedan kvällshöt. Jag kollade över lilla Bianca och sedan hon sitt hö. Plockade undan alla prylar och städade upp i stallet. Innan jag släckte för kvällen fick pållarna resten av sin kvällsmat, sedan blev det godnatt.

På väg in så visad maken upp en mindre flyttlåda helt full med plommon... varför mognar ett överfullt plommonträd på en gång för?? VAD ska jag göra med alla plommon.... vi kan ju inte käka upp dem för då lär ju magen pajja fullkomligt... undrar om man ska leta rätt på något gott recept på plommonkaka... *slurp* Tål att fundera på...

Idag fick jag också ett roligt paket med posten, från min pysselklubb kom ett paket innehållande MASSOR av roliga saker :-)



Hm, behöver nästan bli lite dåligt väder så man "måste" vara inne och pyssla lite ;-).

Nu ska jag i alla fall rasta klart lite vovvar, kolla lite på TV sedan är den här dagen slut ;-)

/Lizzie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0