26/8 Onsdag - Och regnet bara öser ner...

Snacka om att det verkligen vräkt ner regn idag!!! Man kan ju fundera på hur mycket vatten det kan komma egentligen. Var glad att jag jobbade inne - killarna som jobbar ute hade full regnmundering på sig, men var blöta i alla fall....

Jag har idag också fått instruktion av vår träningslokal på jobbet - dags att återuppta styrketräningen igen känner jag. Behöver mer muskelmassa, inte bara för att bli starkare, utan även för att få igång ämnesomsättningen så det händer nåt med övervikten *harkel*. Styrketräning är ju nåt jag tycker är jättekul och jag har ju tränat hur mycket som helst tidigare, blev lite lagt på is iom att jag skaffade häst... dygnet hade helt enkelt för få timmar. Nu har jag träningslokal i samma hus som jag jobbar och kan träna i samband med lunchen. Alltså finns det inte längre några ursäkter längre... bara att "kavla upp ärmarna" och sätta igång. Behöver dessutom styrketräningen för att förbättra min bålstabilitet för att bli en bättre ryttare - finns ju bara fördelar alltså... Ska nu bara komma ihåg att börja träna också ;-)

På em verkade det som om det i allla fall höll på att klarna upp - jag började genast lägga upp en plan för en lite runda med pållan. Men på hemvägen så reviderade jag snabbt den planen... blåste full storm :-O. Ändrade planen till att promenera, men när jag väl var klar med matlagning, äta (måste jag för att orka rida) och mockning - ja då började det spöregna igen. In med pållarna så de slapp bli dygnsura igen och själv så fick det bli en annan form av motion. Nämligen jag, strykjärnet, strykbrädan och en hög med stryktvätt *urk*. Finns det något tråkigare???

Hur mycket påslakan som helst att stryka och tyvärr är jag ju lite kinkig när jag ska sova. Kan inte sova på "skrynkliga" lakan *fniss* Jag är värre än prinsessan på ärten ;-) Hade det funkat för mig att sova på ostrukna lakan, så hade jag gjort det. Men så är icke fallet - alltså får jag stå där med stryktvätten och ha tråkigt - fast det är rätt bra "tanketid" och det behövs ju också mellan varven.

Till medlemmarna i Nalles fanclub kan jag meddela att Nalle har ikväll behagat vissa sitt tryne inne en stund. Nalle har numera fullt upp med att hålla Kartorp rent från allehanda andra kattkräk av hankön. Nalle är ingen liten gosig kattunge längre, utan börjar bli en stilig ynglig som vill ha alla tjejerna för sig själv... Andra hanar göra sig icke besväret att komma hit.... de åker då på däng... ;-) 

Han är en riktig matfriare också ;-)



Visiten inomhus var bara tillfällig, efter mat och lite "mattegos" så var det ut och vässa klorna igen ;-).

Efter strykningen och avverkning av cirka halva högen med tvätt, så var det snabbt ut i stallet igen för att kolla igenom pållarna och sedan kvällsmaten. När jag var klar och kom in i huset och tänkte sätta mig framför TV:n en stund så ringde min syrra från England - alltså blev det telefonprat i dryga timmen istället - och vips så var denna kvällen slut! Fan vad fort tiden ska gå.... ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0