5/12 Lördag - Ridlektion

Vad gör en hästtokig kvinna en regnig lördag som denna... Jo, man har ridlektion inbokad för tränare :-). Kl 11.00 skulle vi träffas i ridhuset, så pållarna fick käka sin frukost inne, under tiden käkade jag frukost och gjorde mig sedan i ordning. Upptäckte att jag kunde plocka fram ett par ridbyxor i en lite mindre storlek än vad jag haft tidigare - tur att man har resurser i garderoben :-).

När jag sedan gick ut för att göra iordning pållan så stod jag i valet eller kvalet mellan om jag skulle ta dressyrsadeln eller inte...  jag får i alla fall plats i den nu ;-). Till sist så fegade jag ur och valde hoppsadeln. Om damen bestämmer sig för att kicka i galoppen så sitter jag stadigare i hoppsadeln nämligen.

Vid 10.30 så var det bara att ge sig ut i spöregnet och lasta damen. Kom in lagom till ÖFK så jag hann skritta fram tills det att ÅE var på plats.

Det vi jobbade på idag var att få loss bogarna på damen, då hon var tämligen stelopererade. När jag kom åt damen så blev hon skitsur och drog huvudet rakt upp och slängde ut tungan... fick god hjälp av ÅE att rida igenom motståndet.

ÅE var också mycket imponerad av min vikt nedgång :-) har ju gått ner 5 kg sedan jag tränade sist - och det syns ju ;-). Nu har jag också blivit av med så mycket fläsk att jag kan börja sitta ner i traven och jobba damen - och det fick jag göra... väldigt mycket... så lektionen i morgon - den kommer att kännas ;-)

ÅE var nöjd med dagens lektionspass. Även om pållan inte gick perfekt hela tiden, så kan jag RIDA ordentligt nu :-D och det är SÅ roligt *hoppar upp och ner*. Visst, damen blir sur när man kommer åt henne, men hon flippar ju inte ur. Dessutom så gick hon riktigt bra mellan varven ;-).

Maken fick snällt följa med och filma och han testade även att ta kort med filmkameran... funkade helt OK...

Lite trav



Lite galopp



Som en jämförelsebild: Så här såg jag ut inne mitt viktminskningsprojekt ;-)

Maj 2009



Lite skillnad är det... ;-)


För er som är nyfikna här kommer länkar till några filmer ;-)

Trav lättridning

Lite höger galopp

Trav under nedsittning *pust*

Och i morgon så fortsätter vi vår lilla träningshelg med lektion nr 2. Ska bli väldigt spännande och se hur damen tänker uppföra sig då och i vilket skick mattes gamla kropp är. Framför allt blir det intressant och se om jag kan röra mig på måndag och tisdag *fniss*.

Efter en timmes ridning så var det roliga slut och det var bara att åka hem i spöregnet. Pållan blev omhändertagen, sedan ut i hagen till det väntade lunchhöet. Jag själv gick in och fixade lite omelett till lunch innan jag gick ut i stallet igen för att fixa klart med mockning, vatten och hästmaten.

När jag väl var klar så hade det hunnit bli sen em och jag tog en underbart varm dusch efter att ha blivit blöt och kall ute *burr*.

Resten av em-kvällen har jag inte gjort något märkvärdigt alls. Rensat ur lite mer kläder ur min garderob - men det är kul :-)

Jag har läst lite kurslitteratur och så har vi kollat på ne dvd - film nr 2 i milleniumtrilogin.

Nu ska jag ut i spöregnet för att plocka in pållarna för kvällen och servera dem kvällsmaten. Sedan blir det nog TV:en stund till innan jag förpassar min slitna kropp till sängen - ska ju orka med morgondagens lektionpass... ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0