11/2 Onsdag - Det närmar sig

Onsdag idag - näst sista dagen som jag är på mitt "gamla" jobb, slutet närmar sig ;-). Hade att göra hela dagen, en hel del jobb som måste avslutas. Det blev en hel del telefonsamtal på em. Dock behövde jag inte stressa utan jag hann med allt jag behövde göra. På fredag när jag gör min sista dag är blir det nog mest bara att tjecka av att allt är överlämnat och städa skrivbordet. Ska bjuda på kaka också :-)

Ska bli skönt att få vara på mitt nya jobb på heltid, men blir lite splittrad av att jobba varannan dag på två ställen. Tur att det bara var två veckor.

Hade med mig ett gäng Valentine-kort från de jag pysslade med i helgen. Sålde faktiskt 2 st :-D. På lunchen passade jag på att ta en snabb promenad ut på stan och hittade 3 st små presenter som maken ska få på Alla hjärtans dag. Största problemet skulle bli att smuggla in dem i huset när jag kommer hem, UTAN att maken märker nåt ;-).

Efter jobbet så kom maken och hämtade mig som vanligt. Men idag blev det inte full fart hemåt. Jag är så in i bängen trött på min gamla mobil. Den är sliten, joysticken funkar absolut INTE. Kameran är helt DÖD. Ansåg att jag var i stort behov av ny mobil. 3 kör kampanj i tre dagar där man slipper anslutningsavgiften, vilket jag tyckte lät bra. Så vi åkte upp på stan efter jobbet och besökte 3-butiken. Efter 30 min dividerande om olika telefoner och abonnemang så slutade det med att det blev 3-pott för 99 kr för oss båda och naturligtvis så fastnade vi för samma mobil *fniss*. Det blev en Nokia 6500 slide. Den hade bra knappar för SMS:idioter som jag och min man  ;-). Dessutom så var mobilen gratis - absolut bäst ;-). Sedan for vi hemåt med var sin påse med kuligt innehåll ;-).

Nu ska jag bara lära mig hur den funkar ;-).



Har ju haft en Sony Ericsson i 3 år....

Tillbringade lång stund med att fixa inställningar och ladda telefonen. Sedan var jag tvungen att gå ut och fixa stallet. I morse så ville INTE Sabina gå ut - utan hon gick in i Oktawais box och vägrade gå därifrån. Alltså fick hon vara kvar där och stalldörren fick stå öppen till Oktawia.

Nu när jag kom ut för att mocka så verkade Sabina mycket piggare än i går. Så antagligen är bädden i Oktawias box tillräckligt mjuk för Sabina. Men efter mockning och byte i vattenhinkarna så blev Sabina förpassad till sin egen box så jag kunde mocka Oktawias box. Sabina har knallat runt en hel del idag, för det var små bajspluttar över hela boxen. Bajspluttar efter en shettis är inte det lättaste att mocka upp... de ramlar genom pinnarna på grepen... *suck*.

Blev lite stressad när jag mockade Oktawias box för Oktawia stod nämligen på utsidan och dunkade på dörren. Hon ville komma in ;-). Så när jag var klar och öppnade dörren till hagen så kom hon på en gång :-). Pållarna fick lite hö att tugga på och själv gick jag in och tog tag i den "uppgift" jag fått av Nalle. Nalles "specialare" .

Nalles specialare har tagit resten av kvällen. Ett himla pysslade men det blir himla fint när det blir klart. Ni får se till helgen vad det blir, än så länge är det hemligt ;-).

Vad gjorde Nalle själv då under tiden som jag höll på med hans pyssel? Jo, han roade sig kungligt med en massa pappersskräp...




Detta pappersskräp roade Nalle hela kvällen, som tur var. Då kunde jag pyssla utan att ha honom klängandes över hela mig ;-).

Mellan pysslet så har jag faktiskt bakat kakan som jag ska ha med mig till jobbet på fredag - det blev en morotskaka och den behöver man ju göra lite i förväg så den hinner safta till sig tills den ska ätas upp *mums*

Så nu är jag nästan klar för kvällen. Ska skriva ett par kuvert för några kort ska skickas i morgon. Makens presenter till Alla hjärtans dag är redan inslaget och klart :-). Maken var fullt upptagen med sin nya telefon under kvällen, så han tog ingen notis om några paketinslagningar ;-).

Det var allt för idag.

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Utmaning på min blogg...lycka till...

2009-02-12 @ 09:30:06
URL: http://pysseltrollet.blogg.se/
Postat av: Karin

Nalle är en riktig pysselkatt - väntar med spänning på vad ni hittat på :)

2009-02-12 @ 15:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0