18/7 Lördag - Blåsigt

Idag har det blåst ganska bra hela dagen. Det har varit bra väder fram till kvällningen, nu kan man tro att det ska bli reng, men under dagen så har det varit varmt och soligt.

När jag klev upp i morse - kl 10 - så hade jag 5 st meddelande på telefonsvararen. Har ju annons på kattungarna ute nu. Det tog en stund att gå igenom alla samtalen och det hela slutade med att en familj dök upp på em, och en familj hör av sig i veckan då de fortfarande är i Norrland.

På dan så skurade jag rent i kattrummet - helt otroligt hur mycket små kattungar kan smutsa ner egentligen. Även om vi är noga med att göra rent sandlådan så blir det damm från kattsanden som lägger sig som ett snyggt lager på golvet. Kattungarna tyckte det var väldigt spännande att jaga moppen :-).

Medan jag fixade kattrummet så passade Nalle på att vila, som vanligt ;-)




På em så målade jag överliggande u-profilerna på boxarna och lite på gallret. Det var inte gnagt över allt ;-). Målade ju ordentligt förra året, så det var bara att bättra på över där pållarna gangt. Naturligtvis så lyckades jag spraya ner mig själv rätt bra också - vad annars ;-).

I sadelkammaren så var det två små söta damen som låg och vilade i korgen... de skulle bara veta att det är dags för dem att få nya hem ;-)

Tittut...



Maken hjälpt mig också med att sätta upp boxskyltarna igen, krubborna kom på plats och lite krokar. Maken fick till metallramen till Okatwias krubba - den blev som ny! :-D



M & M kom vid 2-tiden. M2 skrittade på Oktawia och M1 tog lila Bianca i ett snöre och så skrittade de iväg till grannens bana. M2 skulle skritta igenom ett dressyrprogram till en kommande programridning. Den lilla turen hade gått bra. Bianca är ju så liten och orkar inte gå så långt, inte är hon van vid bilar heller - men hon hade skött sig jättebra och såg hon bara att bilarna kom så hade det gått bra. Oktawia hade också varit duktig, inge stressad eller kontrollhystri efter den lilla. Oktawia ville ha koll på att Bianca hängde med, men Oktawia hade varit lugn hela tiden och till sist även anpassat farten så att Bianca inte behövde småtrava ;-).

Efter skritturen så blev det lite träning i hagen i visning för hand av M1. Funkade bra trots att jag stod och höll i Bianca. Största problemet var nog mest bromsarna, men för övrigt så verkar Otkawia fatta vad det hela går ut på. Nu är det bara 4 veckor kvar tills hon ska iväg på premiering *börjar bli nervös*.

På måndag ska maken och jag iväg och hämta lite spån hos en kamrat, så på kvällen sedan kommer stallet vara klart. Bokade in M&M för nästa ridtillfälle på tisdag och då blir det ridhusträning.

Vid 16.30 kom en familj för att kolla på kattungar. Flickan i familjen fyller 10 år idag och hon skulle få välja en kattunge... den lilla barnet fick lite problem - fanns ju alldeles för många att välj mellan *fniss*. Mamman ville ha Kalle, men flickan fastnade för den lilla grå tjejen ur den andra kullen. Så de tingade henne och jag gjorde klart för familjen att det inte var några som helst problem att avboka ifall flickan ångrade sig. Annars så återkommer de om 4 veckor när kissen är leveransklar.

När familjen var klar med sitt kattval och åkte hemåt igen så åkte jag och maken till närmaste Ica-affär för att shoppa lite förnödigheter till kylskåpet. Blev även lite potatissallad och när vi kom hem igen så fixade maken iordning grillen. Till middag blev det grillspett och potatissallad. Det smakade alla tiders och vi kom på att vi inte hade ätit på hela dagen :-O. Hur kan man glömma en sån sak???? Inte undra på att vi var hungriga!

Efter maten så började det bli lite väl kallt ute och det kom några regnstänk. Innan vi gick in för kvällen så fixade vi växthuset, även om det regnar så kommer det ju inte in något vatten på plantorna - lätt att glömma ;-).

Äntligen så har de första tomaterna börjat visa sig, dock gröna ännu - men de är på väg. Vi har 3 st gurkor på gång på gurkplantan och de växer ju rätt fort - bara man vattnar...



Jag kollade sedan till pållarna för natten och la ut mer hö. Tack vare blåsten så besvärades de inte av så mycket insekter idag. För övrigt så var de måttligt intresserade av mig ;-).

Har sedan inte gjort så mycket mer. Surfat runt en del, på Bukefalos kan man ju utan problem slå ihjäl ett antal timmar ;-). Men ska nog kolla om det är något intressant på TV eller om maken har någon film vi kan kolla på.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0