12/3 Torsdag - Drömma....

Drömma om våren - det är tydligt att man får göra ett bra tag till. Det var ljust och fint kl 6.40 när vi åkte till jobbet - och solen var på väg upp. Det är skönt att ljuset är på väg tillbaka med språngmarsch... men kylan *hu*.

Innan vi skulle åka så frågade jag maken om det var kallt ute, "näe, det är +2 grader ute", fick jag till svar. Då hade han alltså varit ute 2 gånger, först gett pållarna frukost och precis innan vi skulle åka, så hade han släppt ut pållarna. Alltså borde han ha märkt om det verkligen var +2 grader ute... nåt fel på hans sinnen måste det vara *fniss*. För jag fick rena köldchocken när jag klev ut!!! Svinkallt!!! Och på väg in till stan så var det värsta dimman och ännu kallare när jag var framme på jobbet. Arbetskamrater hade haft -10 grader - antingen så är det fel på vår termometer eller så såg maken fel på 10 grader ;-).

Mitt på dagen var det skönt och då kunde man känna att våren kanske är på väg. Konstaterade att det var skönt att jag var på jobbet så jag slapp vara hemma och se solen skina på mina vinterlortiga fönster... *harkel*.

På jobbet var det för övrigt full fart. Har börjat att sortera upp sommarjobbsansökningar. De ska ju graderas utifrån kompetens och meriter. Jag är glad att jag inte behöver vara med och välja bland alla ansökningar. Det är hur många hundra som helst ;-).

Fick också klartecken från chefen att jag får gå en utbildning på universitetet som är riktad åt just min yrkesgrupp eftersom yrkettiteln som sådan är ny inom kommunen. Det ska bli kul :-).

Efter jobbet så for maken och jag till en firma nära mitt jobb och kollade på köksluckor, hittade inget intressant. Så vi for vidare hemåt. Svängde förbi posten och hämtade ut mitt paket från Slöjddetaljer. Lite småsaker som jag beställt, men det viktigaste - stämpeln till påskkorten var slut :-(. Trist och än så länge hade de inte den varianten jag vill ha på panduro... får se om nåt kommer in när vi närmar oss påsken.

När jag kom hem så var det en liten kisse som var extremt kelsjuk. Nalle är en sådan mattegris så det liknar ingenting...



Efter en stunds gosande så lugnande han ner sig och matte kunde ägna sig att börja med middagen.

Under tiden som maten var i ugnen så kollade jag lite mail m.m. Nalle var med förstås, men nu var han den coola typen ;-) Ville inte låtsas om att han är en mattegris...



Efter matlagning och ätande så var det bara till att fixa stallet. Maken hade varit snäll och släpat fram en säck spån åt mig. De är astunga så det var fullt tillräckligt för mig att böka ut spånet i boxarna. Pållan får vila idag, M1 ska rida i morgon och jag ska rida lektion på lördag. Ev ska M2 rida på söndag. 3 dgr på raken klarar pållan, men 4 kan nog bli lite mycket i dagsläget. Men det märks att pållan börjat muskla på sig. Det syns på låren och hon kändes stadigare att rida igår. Framåt går det, sakta men säkert.

Pållarna fick vara kvar i hagen när jag var klar i stallet och jag gick in för att jobba åt NRU en liten stund. Hade ett par uppdateringar av hemsidan som jag var tvungen att fixa. Sedan kunde jag sitta och allmänt surfa runt en stund.

Nu ska jag i alla fall knalla ut och ta in mina små pållar för kvällen. Kolla över dem innan kvällsmaten. Sedan är det bara kvar att kolla på Medium - Criminal minds som går samtidigt får jag spela in.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Karin

Vem behöver påskstämplar - kattassar är lika gulligt och det är väl bara låta Nalle vara med och fixa korten....

2009-03-12 @ 21:51:13
Postat av: Lizzie

Ha ha - det kommer han nog vara hur jag än gör ;-)

2009-03-13 @ 07:14:32
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0