18/3 Onsdag - Ridhuset igen

Eftersom maken idag har varit på friluftsdag med jobbet så hade jag bilen. Kändes nästan lite ovant att köra hem själv från jobbet - så van har jag blivit att bli upphämtad och hemskjutsad *fniss*.

Maken hade kommit hem redan kl 15 och hade gjort lite nytta tills jag kom hem. Han hade dammsugit och torkat golven i undervåningen och hallen såg riktigt trevlig ut - inte som en leråker som igår.

Vi fixade middag och sedan var det stallet som gällde. Mockade och fixade iordning hästmaten. Strax innan kl 19 när M1 var på intågande så plockade jag in pållarna. Inga problem att fånga in pållan idag :-).

M1 och pappa P dök upp och Oktawia blev iordninggjord för färd in till ÖFK. Idag var hon hur lugn och fin som helst i stallet, men så stod ju Sabina i sin box också ;-). Inga problem att lasta och så for vi iväg.

I ridhuset var det ytterligare 2 ekipage, men Oktawia var helt lugn :-). M1 började med lite markövningar och de funkade på en gång. När väl poletten trillat ner hos Oktawia så är det inga problem ;-).

För övrigt så funkade ridpasset kanonbra. Oktawia börjar bli riktigt stadig i formen. Fortfarande lite svårt med galoppfattningarna, men orkar hålla galoppen rund och fin. Även övergången till trav blev bra idag. På slutet la vi in ett nytt moment. Galopp på 20 meters volt. Det blev svårt och Oktawia blev stressad. Bara att pausa och sedan börja om från början och då fatta galopp i hörn som vanligt och sedan in på en volt - det funkade bra och 1 varv räckte. Sedan hade damen jobbat tillräckligt och fick jogga av. Totalt blev ridpasset ungefär 50 min och Oktawia såg tämligen nöjd ut efteråt.

När vi skulle åka hem så gick det jättebra att lasta från ridhuset. Oktawia gick tveksamt fram, men hon gick framåt hela tiden. Inga försöka att börja gå baklänges eller något i den stilen.

När jag sedan skulle åka så fick jag inte igång laddningen på bilen. Bilen startar, men generator funkar inte som den ska *suck*. Så det blev till att åka hem med hjärtat i halsgropen, men vi kom hem utan problem. Stannade nedanför kulle för att slippa slira upp med trailerna. När vi sedan hade lastat ur och  maken körde iväg bilen - ja då minsann hoppade laddningen igång! Förbannade bilhelvete *morr*. Har tid för felsökning nästa vecka för att kolla så att det inte är något gjordningsfel eller något annat "enkelt" fel - men antagligen så är det generatorn som inte vill funka som den ska. Och då blir det ingen billig historia att fixa bilen...en RENOVERAD generator kostar 4000 kr *suck*. Vem är det som påstår att bildelar till Volvo är billiga...

Nåja, bilen överlämnade jag till maken och så tog jag hand om hästen och prylar. Okatwia tyckte det var väldigt mysigt att bli borstad. Precis som om hon ansåg att hon var väl värd omvårdnaden - diva som hon är ;-).

När jag väl var klar i stallet och kom in så hade maken redan gått och lagt sig för kvällen. Jag är ju tvungen att försöka gå ner i varv innan jag kan gå och lägga mig, och då får det bli datorn en stund. Dock var min stol upptagen - som vanligt av Nalle. I dag hade han sällskap av Lexi... De busade som idioter... Lexi har kommit på att hon kan få tag på Nalles svans och sedan så drar hon :-O. Vad gör Nalle då... han biter Lexi i näsan - HÅRT *fniss*.



Sickna djur va!

Nu är det i alla fall sängen som väntar ;-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0