25/3 Onsdag - Kyla och Jobb

Nu är det helt klart... jag har funderat ett tag... min plats på jorden - Kartorp - ligger inte i Närke...

När jag klev upp i morse så stod det fullständigt klart - 25 mars och det var -14 grader ute!! Jag bor i SIBIRIEN!!!! *burr*

Jag var tvungen att gnugga mina gråblå bra länge och sedan även kolla för säkerhets skull när jag fått på mig linserna - jodå, fortfarande -14 grader! Man tror knappt att det är sant! *upprörd*.

Min köldallergi gjorde sig gällande idag också - tur att man blir avsläppt några meter från dörren vid jobbet. Det var inte helt lätt att andas ordentligt...

Under dagen så såg det så himla skönt ut i solen och jag hoppades att snön skulle smälta bort på gårdsplanen eftersom det var på håret att jag kom iväg med trailern igår. Men ICKE!!! Hemma var det fortfarande Sibirien och visst hade solen smält lite på snön - men det var is istället *suck*.

När jag sedan kollade mailen så såg jag att det hade droppat in en hel del med jobb från NRU. Så jag bestämde mig för att att Oktawia får vila idag, så jobbade jag istället. I morgon ska M1 rida damen och på fredag är det dags för vaccinering av pållarna och efter det blir det ju ett par dagars vila för dem.

Maken fixade iordning middag och jag gick ut och mockade och fixade klart allt i stallet. Sedan blev det mat, grillad fläskfilé och potatisgratäng - smakade inte helt fel ;-).

Resten av kvällen har jag suttit parkerad framför datorn och jobbat åt NRU men nu är jag klar. Som sällskap har jag förstås haft Katter och hundar i min närhet. Kayo ligger på golvet under skrivbordet (som tur är...). Nalle ska ju vara mitt i smeten, men när han inte fick ligga på mina händer så nöjde han sig faktiskt med att ligga mitt på skrivbordet ;-)



Snacka om att den kissen kan vräka ut sig *fniss*.

I morgon är det sista dagen jag jobbar den här veckan. På fredag har jag SEMESTER - ska bli så skönt. Även om jag har veterinärbesök för att vaccinera pållarna och kolla tändera på dem, så kommer jag ha tid att fixa lite här hemma. Och så ska jag fixa present till maken *he he*. Han fyller år på lördag... ;-)

Nu ska jag i alla fall gå ut och plocka in pållarna och borsta lite på dem, känner att jag behöver röra mig efter en dag och en kväll framför datorn - gamla kroppen blir stel. Måste ta tag i detta med träning! Behöver styrketräna för att hålla axlar och rygg i trim och vi har ju träningslokal på jobbet. Dessutom har jag den förmånen att jag kan träna på lunchen - så det finns egentligen INGA ursäkert för att jag inte kommer igång...  mer än lusten då ;-) Och egentligen tycker jag det är urkul att styrketräna - när jag väl är igång. Men nu har "machograbbarna" börjat erbjuda sig att ge lite instruktioner och visa hur apparaterna funkar. Dessutom lovar de att det finns maskiner och utrustning för medelålders "kontorstanter" *fniss*. Jag vill ju inte skada mig, menar jag ;-).

Men hur som helst - roligare än så här blev det inte idag!

Jo, förresten - det finns nåt mer som är hur kul som helst ;-)

Tingeling är en höjdare :-)

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0