8/3 Söndag - mera snö

Ja, mera snö kom det idag, blandat med regn. Känns totalt onödigt och det blir bara blött och lortigt :-(. Tyvärr kan man ju inte styra över vädret och nu när man vill vår som allra mest, då kommer det ännu mera snö....

Maken och jag skulle städa huset idag, kändes inte direkt inspirerande med tanke på vädret, eller vad man nu kan skylla på ;-). Vovvarna fäller fortfarande så städning var absolut nödvändigt. Men lite kuligt hade jag för mig idag :-).

Innan jaggjorde lite nytta så laddade jag upp ett par filmer från igår.

Liten filmsnutt från galoppjobb. Höger galopp och vänster galopp. Hade lite problem med att hålla kameran stilla. Min högra arm lever sitt eget liv ibland tack vare den kroniska inflammationen jag har i armbågen... ;-(

Under tiden som jag höll på med uppladdningen av filmerna så passade jag på att dammade. Så att maken kunde gå lös med dammsugaren sedan. När jag var klar med damningen så passade jag på att åka hemifrån en stund. Maken fick leka för sig själv med dammsugaren *fniss*. Jag var uppe en kortis hos med gruppchef IG (Oriflame), hämtade en kräm och sedan for jag vidare till ÖFK där jag stämt träff med min kompis K. Det var hopptävlingar på ÖFK och proppat med folk, men vi hittade dock en plats i cafeterian där vi satt och fikade och snackade bort ett par timmar - jodå, vi kollade på hoppekipage också ;-). Trevligt hade vi i alla fall.

När jag kom hem igen så hade maken dammsugit överallt utom i hallen och badrummet. Där låg nämligen alla mattor och ovanpå dem ett par schäfrar ;-).

För ett tag sedan så köpte jag hem polish till köksgolvet, vi gjorde slag i saken och fixade till köksgolvet med polish. Linoliumgolvet var matt och fult och förhoppningsvis så hjälper polishen till att det ser lite fräschare ut och att det inte blir mer repor i det. Dock tog det vansinnigt lång tid... först torkade jag rent golvet i köket, sedan skulle det torkas med bara rent vatten, eftet det torka torrt i EN timme!! Då passade jag på att få stallet mockat, för det hade jag inte hunnit med på fm. Gjorde också en räd i Sabinas  hage och fyllde en kärra med bajs.

När golvet torkat så la maken på polish och det skulle torka 30 min. Hundarna fick under tiden vara ute så det inte skulle bli en massa spring på golvet. Nalle var ju naturligtvis hemskt nyfiken på vad husse gjorde på knä på köksgolvet. Och ni vet ju Nalle - mitt i smeten ska han ju vara.

Nu fick han inte det och vad SUR han blev.... La sig och tjurade på köksofffan som för tillfället stod inne på mitt kontor. Han ville inte ens vara hos mig trots att jag satt och jobbade vid datorn... då är det illa...



Efter första omgången med polish så blev det till att lägga på en omgång till och ytterligare 30 min torktid. Jag passade på att jobba på NRU under tiden. För övrigt så höll jag på att hungra ihjäl eftersom middagstiden för länge sedan nu var passerad.

2 omgångar med polish fick räcka och golvet såg faktiskt bättre ut. Tillbaka med köksmöblerna och lite snabbt fixade vi iordning tortillini. Bra nödmat ;-).

Efter maten så kom krafterna tillbaka och vi kunde städa klart hallen och badrummet. Innan vi skulle skaka mattorna så tänkte jag passa på att ta in pållarna eftersom de var rätt blöta av all blötsnö. Släppte ut Sabina ur sin lilla sjukhage för hon brukar knata in av sig självt. Gick fram till Oktawia för att ta tag i grimmen  och leda in henne. Hm, det tyckte inte Oktawia som hellre ville busa med Sabina och så blev det 20 min fullt ös - medvetslös - race i hagen. Oktawia var sin egen kiropraktor och Sabina visade att hon kunde hon också. Jag var mest rädd för att Otkawia skulle sparka lilla Sabina för ingen av dem hade koll på vart de hade varandra :-O.

Till sist fick jag locka med mathinkarna för att få in hästkräken... Sabina var då helt slut, hon har ju INGEN kondis, och Otkawia bra svettig...*suck*. På med fleecetäcke på Sabina så hon är torr till i morgon bitti. Kolla av Oktawia att hon var hel om benen och byte av täcke. Sedan fick de vänta lite på maten, det var inte riktigt matdags ännu. Även om de tyckte det ;-)

Maken och jag skakade alla mattorna, vilket tar en stund och sedan får man stå och spotta sand och päls ur munnen lika länge *fniss*. In med alla mattorna i huset och nu började det se bra ut inomhus. Utomhus är det bara en enda sörja av blötsnö och lera *suck*. Hundarna hur blöta som helst, gick åt lite handdukar att få vovvarna torra nog att vistas inomhus.
Sedan blev pållarna nattade. Oktawia tyckte jag hade dröjt alldeles för länge med att komma tillbaka ;-) - en riktigt diva det är vad den damen är...

Nu ska jag i alla fall försöka kolla på Beck-filmen innan det är dags att uppsöka sängen.

Roligare än så här blev inte dagen ;-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0