13/5 Onsdag - "Ny" bil

Idag kunde vi åka och hämta ut vår "nya" bil :-D. Den besiktigades idag - och gick igenom utan problem så maken och jag for iväg till Bilfirman efter jobbet för hämta ut vårt inköp!

Jag fick köra hem vrålåket och maken åkte gamla Volvon, bäst jag passade på för jag lär väl inte se röken av bilen hädanefter ;-)

Vi är jättenöjda och det känns som om jag har en redig bil att dra hästtrailern med, framför allt inför nästa vinter.

Här är underverket!




Maken ville sitter och kollar igenom alla knappar ;-)




Även fräsch invändigt - och ren... än så länge ;-)



Naturligtvis så var vi tvungna att ut och åka en sväng och testa hur bilen kändes med trailern.



Hm, vi märkte knappt att vi hade trailern på. Visst ser maken rätt nöjd ut *fniss*

Det värsta är ju att nu skulle jag behöva byta upp mig när det gäller trailern också ;-).

Till sist så fick det vara slutlekt med bilen. Slängde i mig lite mat och tog sedan itu med stallet. när jag var klar med mockning osv, så fick pållarna komma. Hade en lite ridpass inplanterat, men för att inte lugna makens anstrända nerver så förpassades ridpasset till att vara här hemma. Jag höll mig i hästhagen och det funkade rätt bra.

Pållan var samarbetsvillig. Jag red i dressyrsadeln, vilket jag inte gjort på evigheter. Jobbad pålla i skritt, men lite kortare inslag av trav. Och vi tränade på skänkelvikning, som funkade bra. Skritt och trav över bommar, funkade bra. För första gången så funkade framdelsvändningen, och det klockrent! Det har inte Oktawia fattat poängen med alls tidigare - så det var jättekul. Dessutom så accepterade hon att göra flera stycken på raken utan att bli stressad :-). Hon fick också träna på att gå rakt fram, men ställd i nacken till höger eller vänster. Det tyckte hon var skitjobbigt och det tog ett tag innan hon förstod vad hon skulle göra. Det blev ett arbetspass på en timme, Oktawia blev ju inte svettig, men hon fick jobba med skallen så hon såg helt slut ut när vi var klara. Jag som inte är van att sitta i dressyrsadeln, kommer ha värsta träningsvärken i morgon.

Klar i stallet vid 21:30. Ska nu rasta vovvarna en sista vända - sedan är denna dagen slut :-)

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: malin

Snygg bil!!!

2009-05-14 @ 10:36:11
Postat av: Lizzie

Visst är den snygg :-). "Skurbrädan" och potthålen på vår grusväg märks knappt när vi körd ;-). Finns fördelar med jeep...

2009-05-14 @ 13:49:13
URL: http://stallkartorp.blogg.se/
Postat av: nina vestlin-brånn

Hallå där och grattis till snygga bilen;)den blir ju perfekt till att dra transporten med:)

Hälsning grannen

2009-05-14 @ 15:26:39
URL: http://www.brann.de
Postat av: Lizzie

Tackar! Jättekul med "ny" bil! Blir alla tiders som dragbil :-D

2009-05-14 @ 21:54:26
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0