20/5 Onsdag - Ledig dag

Var alltså kompledig från jobbet idag. Maken jobbade som vanligt så jag hade hela huset för mig själv... hm, har inte slappat...

Efter frukosten så satte jag igång med städning av undervåningen. Som vanligt är det plocket som tar tid, men även dammningen tar tid. Mitt skrivbord är ju alltid fullt med katthår eftersom kissarna älskar att ligga där och vräka sig. Ibland är det mindre kul med långhåriga kissar... ;-).

Eftersom jag städade utan maken så tog det ju lite längre tid och dessutom fick jag sköta dammsugningen *pust*. Vår dammsugare är tung, munstycket är tungt, och min högra armbåge är helt kass. Det är ingen bra kombination... fick vila rätt ofta under tiden. Jag släpade även ut åbäcket till verandan och dammsög katternas klätterställning. Då var jag inte populär hos katterna, men ställningen blev ren och fin.

Fixade sedan badrum och toa, sedan var det bara att moppa golvet och så var undervåningen klar. Vid detta laget blev det en rast för mig med kaffe och macka framför datorn :-). Det hade varit fint väder på fm, men lagom när jag var klar med städningen och dessutom precis hängt upp en omgång tvätt på torkvindan - ja, då kom det in ett riktigt regnväder helt plötsligt! Nåja, skönt att få undervåningen städad i alla fall.

Jag väntade besök på em av Minternet och tillhörande barn, så för att ha något att bjuda på så bakade jag iordning en mjuk kaka med kanel och kokos, mycket smasken. Vilket Minternet + barn också tyckte :-). Lilla Kalle och Hobbe blev klappade och gosade med och så fick de agerar fotooffer - vilket de inte var bra på. Det är jättesvårt att ta kort på små kattungar eftersom de inte håller sig speciellt stilla ;-). Naturligtvis ville killarna sedan kolla in kissarna i sadelkammaren också, sedan blev Lexi underhållen en stund. Minternet fick med sig lite citronmeliss och ett gäng smultronplanor hem, hoppas de klarar flytten :-).

Trevligt med besök och så försvann den em i ett nafs.

Fram på kvällningen blev det fint väder. Jag var dock rätt trött i kroppen efter städningen, dammsugningen tog ut sin rätt. Så pållan fick vila idag. Det får bli tömkörning i morgon istället, och den lilla damen har roat sig själv i hagen i vilket fall som helst :-).

Jag har också hunnit med och jobba åt NRU några timmar under kvällen, så jag kom ikapp med lite jobb där. Känns bra, behöver inte tänka på att jag har jobba att göra på den hemsidan under helgen.

Under tiden som jag jobbade, hade jag en trött Kayo bakom ryggen. Hon har varit ute rätt mycket idag och var nu på kvällen helt utslagen... så kan det bli för en gammal dam ;-)



När jag var klar med jobbet åt NRU så kände jag för att göra lite roliga saker. Så jag satte igång med lite tvåltillverkning. Har haft materialet legat ett tag, men nu fick jag fart! Blev inte så många, men har tvålmassa kvar :-)



Alltså försvann denna lediga dag utan att jag för den sakens skull slappade :-). Får se vad vi hittar på att göra i morgon. Helst vill jag fortsätta rensningen i örtagården, men maken pratar om att det ska bli riktigt dåligt väder. Återstår att se alltså hur det blir med den saken.

Kan i alla fall rapportera att Kalle och Hobbe tog fotosessionen på em bra och de fortfarande på kvällen var pigga små individer - jamar högt!



Nu ska jag i alla fall slappa en stund i soffan. Maken har köpt med ostbågar hem - Jipppi! :-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: minternet

STORT tack för en trevlig eftermiddag! Grabbarna gillar er och saften uppskattades ;-) Tack igen!

2009-05-21 @ 10:33:32
Postat av: Lizzie

Det var så lite så ;-D. Bara kul att saften uppskattades. Inte så vanligt att hemmagjord saft är så populär ;-).

2009-05-21 @ 11:19:07
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0