29/5 Fredag - kort dag

Idag jobbade jag "kort dag" - det innebär att vi "kontorsfolket" får sluta 2 timmar tidigare. Alltså slutade jag kl 14 istället för kl 16. Däremot så hade jag ett otroligt hektiskt tempo hela dagen så jag var helt speedad när maken kom och hämtade mig ;-).

Började direkt kl 7 med att renskriva det jag och chefen diskuterat igår innan jag gick hem. Det var klart tills det att han kom strax innan 8, ytterligare genomgång och ytterligare lite ändringar. Hann med en kort frukostrast kl 9 så jag fick i mig lite kaffe och macka för att orka fram till lunch, sedan var det bara att sätt igång och göra iordning material (dagordning, beslutsunderlag m.m) som jag skulle ha med i mötet jag kallat till kl 10. Hann precis klart med allt när de 14 st mötesdeltagarna började samlas i vår konferenslokal. Det var första gången jag sammankallade denna grupp och det gick bra. Fick en del  uppdrag som jag ska kolla upp inför nästa möte osv. Deltagarna var nöjda med mig som sammankallande för gruppen och det var ju kul :-).

Vi var klara strax innan kl 12 - då tänkte jag ta lunch för att hinna planera inför nästa möte kl 13, men icke. Toner till skrivaren var slut och den funkade inte - total katastrof!!! I vanliga fall så försvinner halva gänget iväg för att shoppa lunch och jag tänkte att någon kunde svänga förbi toneraffären och ta med tillbaka. Men INTE idag!!! Istället fick jag i min hand ett par bilnycklar och så fick jag låna en bil från VA-avd. Jaha - bara att gilla läget och åka iväg, slog i alla fall 2 flugor i en smäll efterson "tonerbutiken" låg vägg i vägg med en lunchrestaurang - så jag fick med mig lunch tillbaka.

Tonern inställerades och allt var frid och fröjd, jag hann precis få i mig maten innan nästa möte började och det höll på i 45 min, så jag hann fixa ett par brev till en avdelningschef och röja mitt skrivbord - tror t o m att jag hann vattna min blomma - tills det var dags att springa ut till den väntande taxin (maken). Egentligen hade jag behövt jobba 8 timmar idag *fniss*.

Men det var helt underbart väder när jag slutade - sommar :-). Vi for ner till min kompis K's jobb där jag lämnade av lite Oriflamevaror, nu hade i alla fall värsta stressen börjag lägga sig. Vi uträttade lite fler ärenden innan vi åkte hem, men det var skönt att kunna ta det lugn och ändå vara hemma strax innan kl 16.

Det var hur varmt och skönt som helst när vi kom hem. Vi hade köpt med wienerbröd hem så vi satt ute och fika och smaskade i oss dessa - det smakade mums. Sedan satt jag bara och nöjt av det sköna vädret, fåglarnas kvitter och en tidning tills det var dags att fixa stallet och hästmaten. Det var så skönt ute - bäst att njuta av det fina vädret ;-).

Jag var i alla fall klar med allt i stallet strax innan M&M och pappa P dök upp kl 18. M1 var det som skulle rida Oktawia idag, men först så var ju tjejjerna självklart tvungna att gosa med Prickans bebisar - de är ju helt oemotståndliga *fniss*.

Det gick bra att lasta, lite viftande med repet av M1 och pållan klev in och färden mot ÖFK började.

M1 började passet med att skritta runt SM-banan - vi som gick blev rätt varma ;-). Det var svalt och skönt att komma in i ridhuset...

Oktawia var segare än segast i början av ridpasset. Hon stod ju och sov i solen när hon blev inplockad från hagen... misstänker att hon gärna hade stannat kvar där ;-). Men efter ett tag så kom hon igång och vaknade till liv, M1 fick till ett par riktigt bra galoppfattningar när pållan väl kvicknat till och efterföljande travjobbet såg riktigt bra ut och damen var piggare och riktigt lyhörd för hjälperna - så det var riktigt positivt.

Det blev en avsutten skrittur runt SM-banan efter ridpasset. Oktawia sköter sig riktigt bra på dessa små turer, tittar lite på sånt som rör sig, men inga rädd osv. Bryr sig inte nämnvärt över andra hästar mer än att hon tittar lite.

Under tiden som Oktawia skrittades så fick jag telefonsamtal av en som är intresserad av min Albionsadel. Och hon vill ha den - äntligen så verkar det som om jag får den såld :-D. Ska kolla upp lite om frakter och sånt i morgon och så ska vi göra upp lite närmare hur den ska skickas osv. Känns jättebra i alla fall.

Pållan gick bra att lasta när vi skulle hemåt också, hon tvekar lite vid rampen, men går direkt framåt när man viftar med repet. Hm, helt otroligt att det funkar! Vi stod mitt på parkeringen vid utebanan och det var ryttarekipage på banan som hoppade och ändå var pållan lugn att lasta. Så skönt! :-).

När vi kom hem så blev det avborstning och eftersom det fortfarande var varmt och klockan inte var så mycket så fick pållarna gå ut en vända till. Det tyckte Oktawia var skönt ;-). Efter att jag var klar i stallet och med alla prylarna så blev det trädgården igen och en tidning. Fortfarande skönt ute :-). Nu ska dock pållarna få komma in och få kvällsmaten. Jag ska softa framför TV:n en stund innan det är dags för sängen.

Men först.... en liten bild på Kalle och Hobbe. De växer fort de små liven och i dag så har de lyckats komma upp på klätterställningen. Men de vågade inte klättra ner ;-)



Jag lyfte naturligvis ner dem så de inte skulle ramla ner och slå sig ;-). Det är bara en tidsfråga innan de far upp och ner som tettingar på klätterställningen. När de väl fått in tekniken så kommer det bli fullt ös ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: minternet

Nä men lilla gubben vad han börjar bli stor :-)

Han kommer att bli såååå fin :-)

Vi längtar!

2009-06-01 @ 09:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0