7/5 Torsdag - bilhelvete

Fy tysan vad jag är trött på vår bil :-( Småstrul hela tiden, men idag blev det storstrul *suck*. På makens jobb så skulle de köra med grästrimmer och då är det stor risk för stenskott, alltså hade jag bilen. Inga problem att ta sig till jobbet, men så skulle jag åka och hämta maken... där sket det sig.

Bilhelvetet bara vägra starta! När jag till sist insåg att det här skulle inte gå, går jag in på jobbet igen och hämtar en arbetskamrat som är bra på bilar. Han kliar sig också i huvudet, vi går till verkstaden och får låna en batteribooster för att se om det kunde kicka i gång bilen. Icke.....

Nästa steg blev att försöka putta igång bilen... in och hämta fler arbetskamrater, maken hade nu fått skjuts till mitt jobb så han var också på plats.

Inte hjälpte väl det att försöka putta igång bilen. Den vägrade att starta *långa svordomar*

Som tur är så var närmaste grannen i stan och jag fick tag på honom och vi fick skjuts hem. Bilen fick stå där den hade stannat. Vi får bogsera iväg den till något lämpligt ställe i morgon. Och just nu så känns det som om skroten är ett lämpligt ställe *morr*.

Nu har den gamla Volvon gjort sitt - nu ska vi ha tag på en annan bil! Men i morgon blir det väl buss antar jag eftersom vädret inte är det bästa.

Nästa problem är ju hur man gör när det gäller handling osv. Och främst att jag ska iväg och hämta hö på lördag.... Lite lätt beroende av bil - det är man...

Jag hade också inbokat att åka in till Oktawia ikväll för att M1 skulle rida. Det löste sig genom att M1 kom hit och vi gick iväg till en grannes sandbana. Banan är inte så jättestor, men absolut bättre än ingenting. Har man ingen bil som funkar så har man inte så mycket att välja på ;-).

Det var i alla fall kanonbra miljöträning för Oktawia, det blåste jättemycket men det verkade inte bekomma henne alls. När vi kom till banan så var det ett ekipage på banan som vi inte hade träffat tidigare. Oktawia hanterade den nya hästen mycket bra och när ekipaget strax lämnade banan så gick det också kanonbra. Lite tittig blev Oktawia, men inga kast eller stegringsförsök, och det är ju jättebra.

För övrigt så tyckte jag passet gick rätt bra. Lite liten bana och lite tungt underlag så Otkawia var inte så lättjobbad - men det är ju bra träning för Oktawia att gå på lite olika underlag och i lite olika miljöer.

Oktawia på banan :-)




Sedan så blev det en övning på 8-volt med galoppjobb efter det att man bytt volt - det tyckte Oktawai var svårt ;-).




Skritturen hemåt gick jättebra och damen var helt lung och tillfreds när vi kom hem.

Eftersom vi var klara cirka 21:15 så fick pållarna sin kvällsmat stallet släcktes.

Nu ska jag sätta mig och surfa runt bland bilannonserna... jag vill ha en Subaru Legacy... maken vill gärna ha en V70 AWD - så vi får se vad vi hittar och vad vi har råd med... Bilar är ett djävla skit...

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Malin

Hon ser så tjusig ut!!!! :-) När min bil ger sig (den går än!) så ska jag ta mig tusan hitta en annan gammal 740! <3 Hoppas ni hittar nån som inte strular så mycket...

2009-05-08 @ 07:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0