14/11 Lördag - Hoppträning

Jag hade planer att fixa klart lövhögarna i trädgården under förmiddagen idag, men det var ju ett riktigt otäckt väder ute. Totalt spöregn så det där med att grejja ute försvann rätt fort.

Åkte iväg till Marieberg en vända. Först Panduro för att köpa lite papper till julkortstillverkning och sedan till K-Rauta för att köpa en askhink. På onsdag kommer sotaren och vi är tvungna att ha en speciell askhink till det besöket. Bara att shoppa en och se glad ut... eller rättare sagt, maken såg allt annat än glad ut när han betalade hinken... den var liksom inte speciellt billig...

Besöket på Marieberg tog inte lång stund, hem igen och fixa lite lunch. Mätt och belåten gick jag sedan igenom min garderob och idag kunde jag rensa ut en hel del med kläder som var alldeles för stora :-D sånt är roligt ;-). Tyvärr är jag mitt emellan 2 storlekar nu - lite svårt med brallor, men snart har jag väl tappat ett par kilo till och då kommer jag i nästa storlek ;-).

Strax innan 15-snåret kom M&M, M2 gjorde iordning pållan för ett hoppass. Idag var det träning för AE inne på ÖFK som arrangeras under helgen. När vi kom fram så var det full rulle och Oktawia tittade sig nyfiket runt omkring när vi lastat ur henne. Massor med kusar överallt ;-). Hoppträningen var inne i gamla ridhuset och vi medföljare fick hjälpa till att släpa fram bommar och hinderstöd - alltså fick man snabbt upp värmen ;-). När träningen började så förpassade jag mig upp på läktaren för att kunna filma lite.

Pållan skötte sig bra, första gången hon är med på något liknande och det var inte helt enkla övningar. Hon var inte speciellt stressad och hon kunde stå stilla i managen på långa tyglar när andra ryttare susade förbi! Det märktes att damen inte är så där jättemycket hoppad för hon blir trött rätt fort, får mjölksyra i benen på en gång. Så det där med att galoppera är jobbigt ;-), men hon är ändå duktig och kämpade på bra.

Här är en länk till sista hoppövningen, Oktawia är jättetrött ;-)

När träningspasset för pållan var färdigt så var det bara att lasta och åka hem. Väl hemma så fick hon stå inne och käka sin eftermiddagsmat. Regnade ute och vi var hemma vid 17.30 så det var lika bra att pållarna var kvar inne. Eftersom hon var rätt svettig fick hon behålla fleecetäcket på sig. Och själv så gick jag in och käkade middag ;-). Inte bara pållar som behövde mat...

Resten av kvällen sysslade jag med att fundera lite på vilka julkort jag vill göra i år. Gick igenom mitt material och så helt plötsligt så satt jag där och pysslade ;-). Hann göra ett kort idag och det blir nog fler allt eftersom... Nu får mina grejjer ligga framme och så hoppas jag att jag slipper se katter ha lattjo lajbans på mitt skrivbord. För tillfället är det liksom lite rörigt ;-)




Till sist så var det dags att gå ut och fixa klart pållarna och stallet. Oktawia hade nu torkat och istället var fleectäcket tämligen blött. Ryktade igenom damen och sedan åter in i boxen. Lilla Bianca fick sig en snabb genomkoll, hon var trött och ville helst sova.

Kvällsmaten serverades pållarna och jag plockade undan alla prylar från stallet. Kom lagom in för att kolla på CSI Maimi.

Så mycket mer än detta händer inte ikväll. Blir väl lite mer TV innan det är dags att uppsöka sängen.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0