16/10 En tung dag... :-(

Maken och jag har haft semester idag. Inte för att göra något roligt, utan tvärtom.

Min gamla schäfertik, Kayo, har idag fått sluta sina dagar. I morse hade vi tid hos veterinären bokad och hon fick stillsamt somna in. Hon somnade placerad vid sin favoritplats - vid mina fötter.

Det är oerhört tomt - Kayo har varit min skugga sedan sensommaren 1998 då hon kom till oss som omplaceringshund 10 månder gammal. Jag blev hennes 4:e ägare och hon bestämde sig direkt för att jag var hennes. Utpräglad mattehund in i det sista.

Kayo har ju haft höftledsfel sedan 5-årsåldern och hon har levt övertid i flera år - tur i oturen har hon haft en långsamt växande artros och hon har varit pigg ända tills nu i höst. För en månad sedan stod det klart för mig att Kayo inte skulle klara en vinter till och jag bestämde mig för att låta henne somna in innan hon blev allt för dålig.

Så nu sitter jag här vid datorn och Kayos plats vid mina fötter är tom. Ingen av de andra hundarna har ens kommit på tanken att lägga sig under skrivbordet...

Kayo och hennes favoritplats...

 

Kommer ta ett tag innan jag fattar att jag inte kommer ha henne vid mina fötter... :-( Men det är skönt att hon inte har ont längre...

På em så satt jag och gjorde ett par kort för att skingra mina tankar, mer än en gång tittade jag ner under bordet för att kolla så jag inte skulle rulla på henne med kontorsstolen... så trots att man har två hundar kvar så är det tomt ändå.

Lyckades i alla fall koncentrera mig på korttillverkningen och blev nöjd med de två jag gjorde idag.

 

Annars har vi inte gjort så mycket idag. Har liksom inte orkat. Det har dessutom spöregnat hela dagen och jag var ute vid 18.30-snåret och tog in två pållar som gärna ville komma in. En dags regn och vips så är det lervälling i hagen. Man skjunker inte ner, utan det är bara som att halka runt i snor... ;-). Pållarna fick hö att tugga på vid intaget, sedan var de nöjda i alla fall.

Nalle hälsar sin fanclub... Nalle har hittat en ny favoritplats att vila på... Ovanpå akvariet - där är det varmt och skönt ;-)



Det var allt för den här dagen - inga kuligheter direkt...

/Lizzie


Kommentarer
Postat av: Malin

:-( Kram!

2009-10-16 @ 22:38:49
Postat av: Karin

Så trist och tomt det måste vara men många ljusa minnen! Men Nalle slutar man dock aldrig att förvånas - vilken katt! Fiskarna får nog se upp :)

Kram

Karin

2009-10-16 @ 23:33:20
Postat av: nina

Jasså dagen har kommit:( ja visst blir det tungt och tomt........själv har jag inga sankt bernhards som möter mig längre när jag kommer hem:(

2009-10-17 @ 10:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0