30/10 Fredag - avtackningar

Kort arbetsdag idag och så har vi haft fullt att fixa med för att göra iordning inför fm avtackningar. Idag var det nämligen 2 stycken medarbetade som slutade hos oss för att börja på nya arbeten på måndag. Så stort tårtkalas har vi haft idag. Tjejen som fått nytt jobb har jobbat som assistent och alltså tillhört "min" grupp, jättekul för henne med nytt jobb efter många års vikarierande. Men jättetråkigt för mig som kommer sakna en jättetrevlig arbetskamrat *snyft*. Tur att det finns mail och att hon kommer jobba kvar i samma stad så vi kan luncha ihop när andan faller på :-D.

Killen som slutade jobbade på "gatusidan", en trevlig kille som efter många år på samma ställe tar chansen till nåt nytt.

Bara att önska båda två lycka till. Här är lite bilder från dagens tårtkalas :-)

M färdig att hugga in på tårtan ;-)




T väntar på tårtan, men verkar lika glad för det...




Chefen hållit det obligatoriska talet och delat ut blommor och present till M



Sedan var det T's tur...




Efter ytterligare kaffe och tårta så var det dags att städa undan i matsalen och ställa rätt alla borden. Och sedan återgå till lite arbete innan dagen var slut.

T jobbade in i det sista med att lära upp sin efterträdare... ;-)



Här mina vänner kommer faktiskt en ganska unik bild, inte bara det att jag själv är med, utan det faktum att jag klädd upp mig dagen till ära... Ni ser inte fel - jag har kjol på mig. Nåt som inte ha hänt på typ 18 år eller nåt sånt... *fniss*. Jeans är ju mer min melodi... ;-). Notera också att trots att jag har stövlar med 8 cm klack på mig så är jag fortfarande inte speciellt lång... (Lizzie vill vara längre än sin befintliga längd...)

Jag och M



Till sist så tog det roliga slut och det var dags att sluta för veckan. På vägen hem så passade vi på att svänga förbi kyrkan och lägga på granris på mammas grav. I morgon kommer min syrra hem från England och hon vill gärna fixa med gravdekoration inför allhelgona när hon äntligen har chansen. Hon ville även fixa pappas grav, men vi har ju en tredje syrra som inte alls kan respektera andras önskemål - så det är som det är.

Jag slutade ju kl 14 idag och det var himla skönt att komma hem medans det fortfarande var ljust ute. Jag hann slappa en stund framför datorn och surfa runt lite innan jag gick ut i stallet för att mocka. Jag ska investera i en systemkamera och har haft mycket funderande fram och tillbaka när det gäller märke och modell. Har fått tips av en vän vad som är vart att kolla på då jag är helt nollad när det gäller digitala systemkameror.

Det får bli min julklapp till mig själv - nåt måste jag ju belöna mig med ;-).

Vid 17-snåret så kom M1 och P och jag hade precis fångat in Oktawi i hagen och stoppat in henne i sin box när de dök upp. Blev bara lite spring i hagen idag, men Bianca ville väldigt gärna komma in och då tyckte Oktawia också att det var en bra idé. Tror Bianca är lite mörkrädd... ;-)

Oktawia blev iordninggjord för ett pass med lite hoppning inne på ÖFK och klev sedan snällt in i trailern och vi kunde fara iväg. Det var tomt i ridhuset när vi kom och vi började släpa fram hinderstöd och bommar för att bygga upp en liten serie med hinder.

Detta fick bli dagens gympapass för min del ;-) Varm blir man i alla fall av att bygga hinder...



Att sedan försöka fota en häst som hoppar över dessa hinder med mobilen - ja, det är en utmaning ;-).

Oktawia och M1 in action!



Pållan skötte riktigt bra idag. Ovanstående bild är från slutet av ridpasset, ekipaget hoppar inte alla hindren på direkten utan det hela byggs upp med ett hinder i taget och Otkawia löste varje ny svårighet alldeles utmärkt. Skuttade över som om hon aldrig gjort nåt annat.

Vi behövde sedan inte plocka bort några hinder eftersom det kom in ryttare strax efter oss som tog över hindermaterialet. Fler än vi som kommit på att fredagkvällar är en bra kväll att befinna sig i ridhuset?! ;-)

M1 var nöjd med dagens arbete och pållan såg också nöjd ut. Klev snällt in i trailern och vi kunde åka hemåt - och för en gångs skulle så var jag då hemma tidigt ;-). Pållan fick dock stå kvar inne i stallet med lite hö att tugga på. Jag var inte klar med borstning osv förrän kl 19.30. Lilla Bianca var trött och passade på att vila så hon fick vara ifred.

Resten av kvällen har tillbringats i telefon och så framför strykbrädan... tvättade ju mängder med kläder förra helgen - och det betyder alltså att det ska tas om hand också. Så nu har jag tagit mig genom halva tvätthögen, och det får  nog räcka för ikväll. Ska kvällsrasta vovvarna en sista gång nu när jag går och kvällsmatar pållarna. Sedan är det nog dags att gå och knoppa - behöver ladda inför morgondagen. Då lär det bli fullt ös ;-).

Ska ut och shoppa med syrran och sedan så ska jag in till kamrat K för en liten pubrunda... hm, på söndag ska jag träna för ÅE kl 17... inte värt att partajja loss för hårt - bara lite ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer
Postat av: nina vestlin-brånn

Hej! Hoppas pubrundan blev trevlig och att ridpasset i går gick bra:)

2009-11-01 @ 09:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0