8/10 Torsdag - Rustad för vintern...

Vi slutade 40 min tidigare idag både jag och maken. Hade nya dubbdäck bokade hos en däckfirma en stan och så kl 15.30 skulle vi vara på plats för däckbytet.

Vi har ju bara en omgång fälgar, jag har ringt runt till alla möjliga och omöjliga ställen för att få tag på begangnade fälgar, men icke! Bara att gilla läget, blir nog till att köpa nya fälgar till våren istället.

Nu var det i alla fall dags att rusta sig för vintern. Vi använder ju bilen varje dag och då är det lika bra att få på dubbdäcken. Helt plötsligt så vaknar man en dag och det är total ishalka eller 0,5 m snö när man ska till jobbet. Dags att hålla på och fibbla med däckbyte då - inte kul alls. Nya dubbdäck ska ju dessutom köras in och enligt säljaren så var det bra att göra det nu INNAN halkan kommer.

Däckbytet tog nästan en timme, mycket tack vare att de fick fälga om från våra sommardäck, men till sist så var det klart och vi kunde betala - vips så var vi 4,570 kr fattigare!!! Och då har vi ändå fått ett MYCKET bra pris på dessa däck med tanke på att vi har en SUV. Så nu låter det ordentligt när man kör bilen, men man vänjer sig ju och det är skönt att ha dubbdäcken på.

När vi kom hem så fixade jag lite käk och maken bytte däck på trailern. Eftersom det nu var dubbdäck på bilen så var det bara att lägga på dubbdäcken på trailern, svårt att köra lagligt annars.

Efter maten fixade jag stallet och sedan vid 19-tiden kom M2. Idag var det hennes tur att rida lite dressyr på pållan.

Under dagen idag så har det ju varit fint väder - var ute och cyklade på lunchen och det var hur skönt som helst. Men nu på kvällen.... riktigt äckligt kallt regn *burr*.

Tur att det finns ridhus ;-).

Idag var det lugnare i ridhuset än vad det var i går. En ridskolegrupp höll igång som vanligt, men på privathästdelen så var vi helt själva. Alltså kunde M2 koncentrera sig på att rida. Otkawia var på rätt OK humör, hon stretade lite, men gick jättefint mellan varven. M2 fick träna på sin sits idag - rida utan stigbyglar. Jag var inte ett dugg avundsjuk ;-).

När M2 var klar med dagens ridpass så regnade det värre än värst - himla skönt att pållan traskade in i trailern på en gång så man slapp stå ute i blötan. Det var lite jobbigt att köra hem... kolmörkt, regn, våt asfalt och mötande trafik... det är alltid värst i början av den mörka säsongen, men sedan så vänjer man sig som tur är. Idag såg vi i alla fall inte till några kossor ;-).

Efter sedvanlig ryktning av pållan och servering av kvällsmaten så var jag klar i stallet och dags att gå in och grejja.

Idag hade Oriflamevarorna kommit - en rätt stort paket denna gången med massor av roliga prylar :-)



Några av tjejerna på jobbet har sina beställningar i denna hög så det var bara för mig att plocka iordning allas beställningar i små söta påsar och ska jag ha med mig en del av detta till jobbet i morgon. Det tog en stund, några prylar var restnoterade, men inte alls så mycket som det kunde ha varit med tanke på storleken på min order.

Under tiden som jag höll på och packade varor så var det två kissar som roade sig ordentligt. Eller rättare sagt, en kisse var riktigt busig och den andra försökte platta till den busige...

Minna är jättebusig...




Nalle kör taktiken att störst vinner...



Till sist verkar det som om en katt får ge sig... och det är inte Minna ;-)



Nalle är den som ger sig och tröttnar på busiga Minna.

Nu hoppas jag att kissarna lugnar ner sig och inte fortsätter sitt bus i vår säng... för nu är det dags att ta en närmare titt på kudden ;-).

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer
Postat av: Malin

Ha ha! vilka söta kissar du har!!! :) Sådär brukar Maja och Bosse se ut. Bosse är våran extrakisse, ingen vet vems han är men han är här en hel del. Världens brottningsmatcher! :-)

2009-10-09 @ 15:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0