10/9 Torsdag - Dressyrridning

Idag har halsontet förflyttat sig ner till luftrören - som vanligt... sov i gästrummet och hostade sönder natten - men slapp makens snarkningar i alla fall *fniss*.

Har ingen feber, inte ont i några leder eller andra influensasymtom - utan det är en vanligt luftvägsinfektion som jag brukar få. Klarade av att gå till jobbet och förvarnade alla om att min hosta låter värre än vad den är. Får typisk "skällande hosta" så jag kan skrämma slag på vem som helst ;-). Skönt att jag har eget rum att stänga in mig i ;-).

Jag var i alla fall glad att M1 var inbokad för att rida Oktawia för där kände jag att mina krafter inte riktigt hade räckt till. M1 och P kom vid 19-snåret och pållan blev iordninggjord för ett dressyrpass i ridhuset.

När vi kom in till ÖFK var det helt tomt och öde i ridhuset, verkade som om ridkskolegruppen hade teori eller nåt. Ingen grupp dök upp i alla fall.

Oktawia var idag på ett alldeles strålande humör :-). Arbetsvillig och kämpade på även när det blev lite jobbigt. Galoppfattningarna blev riktigt bra och damen börjar bära sig riktigt bra nu i galoppen - blir nog riktigt fin dressyrhäst av lilla pållan vad det lider ;-). Idag fick damen även jobba på lite på slutet när hon egentligen började bli trött. Det gick bra och hon kämpade på bra, lite protester i galoppfattningen men tog tillsägelsen efteråt bra. Någonstan måste man ju börja öka på kraven och jobba lite extra trots att man är trött är ju en grej att träna på. Till sist så kommer hon ju orka ännu mera... M1 tränade också lite på travökningar och några steg orkade Oktawia, verkar som om hon i alla fall fattar vad det hela går ut på - ett steg i rätt riktigt. Blev i alla fall inga protester mot att det blev lite jobbigt - och det är ju bra :-).

Inga problem att lasta när vi skulle hemåt - klev raka vägen in i trailern - skönt :-). Väl hemma blev det rykt och pyssel innan kvällsmaten serverades. Kollade av lilla Bianca, men hon var inte intresserad av något pyssel. Mat var det som  hon ville ha ;-).

Nu ska jag rasta kvällsvovvar, softa lite framför TV:n innan det är läggdags.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0