13/9 Söndag - Förkylt...

Sov uppkrupen i hörnet på hörnsoffan i natt också, i hopp om att slippa hösta sönder hela natten. Funkade rätt bra fram till 3.15. Då körde det igång - förbannade djävla luftrör som ska klibba ihop *morr*. Till och med maken vaknade och kom ner och undrade vad jag höll på med... Jag stoppade i mig Coxilana etyfen, hjälpte föga. På med mer astmamedicin - hjälpte inte heller. Till sist tog jag dubbel dos Acetylcystein och när det väl började verka så slutade äntligen jag att hosta totalhysteriskt i alla fall. Men det tog 2 timmar innan det hade lugna ner sig och jag kunde sova igen. Mellan 3 och 5 så vill man verkligen sova... inte kul när man hostar så man nästan kräks så fort man närmade sig en kudde. När jag väl somnade så sov jag i alla fall fram till 9 och var väl inte allt för pigg då heller ;-). Tog mig i alla fall till duschen och sedan så käkade jag frukost framför datorn, men så kom den stora mattheten över mig och det var soffan som gällde. Kände mig helt plötsligt hur sjuk som helst och jag sov bort hela fm. Vaknade 12.30  men då mådde jag bättre och framför allt så var jag hungrig igen *fniss*.

Och efter att ha käkat lunch så blev jag bra mycket piggare, inte fullt frisk, men jag orkade stå på benen, klarade av att mocka efter hästarna utan problem och även utöva lite persedelvård i sadelkammaren. När jag var klar med det pysslet så städade jag sadelkammaren - så pigg kände jag mig helt plötsligt. Tänk vad lite sömn kan göra :-).

Under tiden som jag pysslade i stallet så höll maken på med tvätt utvändigt och rengöring invändigt av bilen.



Efter pysslet i sadelkammaren strosade jag runt i trädgården en stund. Efter att ha legat i soffan hela fm var det skönt med lite frisk luft.

Bl a så blev jag djupt imponerad av vår clematis "Summer snow". Det är helt otroligt vilken växtkraft det är i dennna clematis. Varje vår beskär jag ner den till 50 cm och nu har den växt över hela syrénbersån - så  till den milda grad att man inte ens kommer in i bersån ;-)



Man kan ana ingången i mitten av bilden.

Svårt att tro att det finns 4 stolar och ett bord inne i denna grotta ;-)



Jag gick en varv ner till björnbären för att kolla om det fanns några mogna björnbär. Och de är på gång nu :-)



Finns mycket mer att hämta på våra buskar... bara att hålla tummarna att det blir en lång, mild höst så alla bären hinner mogna :-).

Maken och jag fixade sedan middag, en kycklingrätt som smakade smasken. Efter maten lämnade jag köket till maken och jag gick ut för att fixa dagens motion för pållan. Idag fick det bli longering för Oktawia, jag kände att jag inte orkade med något annat och damen har blivit riden av tunga mig 2 dgr på rad så då är det bra om hon får vila ryggen.

Longerade i hagen och det funkade jättebra :-). Oktawia lydig och verkade tycka det var helt OK jobb för dagen. Först promenad runt i hagen i 10 min, sedan longering 20 min - även över galoppbommar, och så avslutade vi med promenad 10 min runt i hagen. Fick slåss med en hel del mygg under passet, tänk att de otäcka små insekterna inte försvinner nån gång *morr*.

När jag var klar med pållarna så jobbade jag ett par timmar åt Gränsbrytning, när det var gjort så var också denna söndag till enda. Nu ska jag gå ut och kvällsmata pållarna och sedan blir det soffan och TV. Förhoppningsvis så får jag sova i natt så det funkar att jobba i morgon...

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0