28/4 Onsdag - Ridhuset

Efter jobbet så hade jag stämt träff med bilreparatören, han fick en stor lunta pengar av mig för att kunna köpa grejer till bilen... Nytt drag, nya bromsok + bromsbelägg bak, nya bromsskivor fram,  bromsbelägg fram, handbromsbackar + ny vajer, nya sommardäck, ny lambdasond, kamram, olja, oljefilter, luftfilter osv. Kommer ju få en helt ny bil sedan... ;-) Bilreparatören är också snäll och besiktar bilen åt mig :-). Ska bara hitta någon som kan måla om motorhuven åt mig för en billig peng... sedan är bilen superfin :-). Och förhoppningsvis har den många mil kvar att rulla... eller det får den faktiskt bara ha!

Efter träffen med bilreparatören så var det full fart hemåt. Hann få i mig lite fil och müsli innan jag flängde ut i stallet i full fart. Kl 18.15 skulle M1 och P vara på intågande - så här gällde det att inte ligga på latsidan. Mockade i raketfart och hann bli klar med alla stallsysslorna + att få in pållarna i stallet tills de kom. Så jag hann till och med gå in och pusta lite innan det var dags att stoppa in pållan i släpet och åka mot ÖFK.

Det regnade idag, så det blev ingen framridning ute. Oktawia skötte sig rätt bra idag och M1 trimmade på dressyren inför lördagens tävlingsdebut. M1 var nöjd med dagens insats och de red igenom programmet ett par gånger - finns svårigheter att träna på - men en liten LC-tävling är i nuläget enbart miljöträning för pållan. Någonstans måste man ju börja och det viktigaste är ju att damen håller sig lugn i huvudet :-). Duktig var pållan idag i alla fall.

Var hemma igen vid 20.30 tiden så det blev alldeles lagomt att göra iordning pållarna för kvällen och sedan servera kvällsmaten. Jag kollade lite på fuskbyggarna innan jag rasade i säng. Känner mig helt slut... skönt att ha semester ett par dagar nu...

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0