20/8 Fredag - Ridhusmys...

Jobbade till kl 16 idag och gjorde ett litet stopp vid Willys på vägen hem. Köpte med lite räkor m.m. hem för att ha i morgon - först var jag sugen på kräftor, men så blev det räkor istället :-).

Väl hemma så blev det lite käk och så bläddrade jag igenom senaste numret av Tara som kom med posten idag. Så småningom blev det dags att ta sig ut till stallet där jag mockade boxarna från igår. Tog in pållarna så Oktawia fick käka sitt kraftfoder. Lilla Bianca fick sig sedan en omgång med borsten, vilket hon uppskattade :-). M1 och p kom vid 18.30 snåret och Otkawia blev iordninggjord för en tur in till ÖFK. Idag stod det lite hoppning på schemat.

Väl inne på ÖFK så blev det ridhuset och P byggde upp 2 hinder på långsidorna av ridbanan. Blev lite gymnastikhoppning med lydnadsövning. Oktawia behöver lära sig att hoppa på styrka och inte på fart. Oktawia skötte sig riktigt bra idag och lydnadsövningen funkade bra efter några försök. Som avslutning blev det promenad till Hästhagen och tillbaka. Jag hade med mig Lillan eftersom hon mår bra av miljöträningen, så hon fick sig en lite promis i ny omgivning.

Var hemma igen strax efter kl 21. Fixade klar med pållar och stall, även ikväll fick pållarna gå ut i hagen igen. Plockade undan alla prylar och mockade ur trailern, gosade lite med Prickans bebisar och sedan var det dags att släcka i stallet.

Nu blir det soffan för mig och Kommisarie Morse på TV. Mer än så här händer inte ikväll.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0