5/8 Torsdag - Ikeabesök

Var hemskt stel även idag, dessutom lite ont i nacken... det är slitsamt att gå på ridläger ;-). NÄr jag väl kommit igång med kroppen och gjort mig klar att starta dagen, så fick jag ett städryck bara så där. Så i väntan på att T skulle dyka upp så dammsög jag hela huset och fixade toaletterna. Dammsugningen var välbehövligt - Lexi fäller hur mycket som helst så det var svart schäferpäls både högt och lågt.

T och Lillan kom vid 11.30 snåret - T var extremt trött coh behövde kaffe innan vi åkte iväg till Ikea. Så det blev först en fika i trädgården - det är ju aldrig fel ;-).

Sedan blev det bil och trailer ut till Marieberg. Först åkte vi till Jysk där jag kollade på en bäddmadrass, men denvar inge skön - blev dock ett par kuddar som de hade bra pris på. Vi for sedan vidare till Ikea där jag var ute efter nya madrasser till sängen.

Besöket på Ikea tog sin tid. Vi hade inte heller bråttom när vi strosade igenom varuhuset och vi passade också på att käka lunch inne på Ikea. Fortsatte sedan sakta men säkert fram till sängavdelningen där jag provlåg den madrassen jag intresserad av. Har provat Sultan singås flera gånger och det har känts bra i butiken. Så ut kom jag med 2 resårmadrasser och bäddmadrass och X antal tusen fattigare. Men bra säng är viktig och jag är för dålig i rygg för att ligga i en mindre säng...

Var hemma igen vid 14.30-snåret och en timme senare är madrasserna på plats i sängeramen och sängen bäddad med nyinköpte täcken och kuddar - förhoppningsvis sover jag som en stock i natt ;-).

T hjälpte mig sedan att sätta upp persíenner i sovrummet, men längre än så kom vi inte idag. Vi tog en fika till och sedan var det dags för mig att fixa klart pållan inför kvällens ridläger.

När vi kom in till ÖFK så var Oktawia hur cool som helst. Det var fullkomligt naturligt för damen att knalla in i ett fullt ridskolestall och klev in i hänvisad box utan problem. Duktig liten pålla :-)

Kvällens ridpass bestod av att vi fick träna på vägar ur LC1-programmet i dressyr. Oktawia skötte sig bra, men min kropp protesterade rejält. Har ont i nacken sedan gårdagens ridning och min kropp var inte alls med. Ont och stelt, och jag kunde inte slappna av över huvud taget. Inte mycket att göra något åt - skulle behöva ha en ny kropp ;-). T  kom och kollade när jag red och var snäll och filmade. Synd bara att jag inte klarade av att rida bättre  ;-). Nåja, det är bara att kämpa på och så får jag vara nöjd över att jag fick till ridningen igår :-).

Var hemma och klar med hästar och stall till kl 22.45. Lite knäckemacka och så TV:n för resten av kvällen....

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0