15/12 Onsdag - Trevlig kväll...

Idag har jag varit riktigt social :-). Hade en lunchdate med MK och vi käkade på Saigon och hade en timmes trevligt babbel. Innan jag gick tillbaka till jobbet så passade jag på att göra ett snabbt besök på Drottninggatan och vips så hade jag hittat julklapparna till mina vänner som jag ska träffa på lördag. Då ska vi käka julbord på Clarion - mums - hoppas magen håller sig i styr...

Flexade ut tidigare och tog en tidigare buss hem för att hinna med det jag behövde göra hemma innan jag skulle åka bort igen. Var hemma 40 min tidigare och det gör ju skillnad. Fixade stallet i raketfart. Gjorde sedan iordning julklapp och julgodis som jag ska ha med mig i morgon. Då ska vi ha arbetsplatsträff i julgodistema och så julklappsbyte. Kom sedan på att i morgon måste jag skicka iväg julkorten - alltså blev det till att fixa klart alla julkorten så de är klara att läggas på i morgon.

Hann i alla fall med allt jag skulle göra och jag hann till och med att gå ut i trädgården en liten stund med kameran i högsta hugg. Det är ju kallt och fuktigt... alltså hur mycket vacker rimrost som helst :-)




Hundvakten T kom en strax innan jag behövde åka. Skönt för Lillan att slippa vara själv hela kvällen.

Strax innan kl 18 for jag sedan in till stan igen. Styrde kosan till fotoklubben Focus klubbmöte. Blivit inbjuden av en vän som är med i klubben. Hade en jättetrevlig kväll med julmacka, glögg och kaffe. Fick en förevisning av olika fotoböcker, redovisning av klubbtävling och så bildvisning av en person som varit i Egyptien. Fototävlingen EVIN blev uppmärksammad och priser delades ut till dem som som inte var med på prisutdelningen. Till och med jag fick applåder för mitt hedersomnämnande *rodnar*. Himla kul hade jag i alla fall och blev medlem på stående fot :-)

Kvällen tog snabbt slut och när jag kom hem så hade hundvakten precis åkt hem, men han hade burit in ved och eldat så det var varmt och skönt. Han hade även städat kattrummet och plockat undan lite skräp som låg i hallen. Det tackar man för :-)

Pållarna har nu i alla fall blivit intagna och fått sin kvällsmat. Lillan har blivit kvällsrastad och nu är det dags för mig att förpassa mig till sängen.

Det var allt för idag!

/Lizzie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0