26/12 Annandag jul

Idag har jag tagit det rätt lugnt. Absolut inte åkt ut på någon mellandagsrea ;-). Efter att pållarna blivit utsläppta så parkerade jag mig i soffan och kollade på morgon-TV. Rätt skönt med soffhäng dagar som denna. Gjorde alltså inte så himla mycket på fm, började bli hungrig framåt 12-snåret och jag städade undan i köket i väntan på att T skulle komma hit. Dags för lite lättare jullunch i form av janssons frestelse. Den orkade vi inte äta igår nämligen ;-).

under tiden som jag väntade på T så passade jag på att leka lite med min kamera. Objektet blev min ena brudorkidé som börjat blomma igen. Den är helt fantastisk :-)



Tre stora blommor och flera knoppar på väg :-)



T dök upp vid 13-snåret och vi käkade på en gång och naturligtvis så blev man ju proppmätt. T blev dessutom hur trött som helst efter maten så han ville vila. Jag passade på att gå ut och fixa stallet och när jag var klar och gick in i huset igen så låg T och sov som en gris i min soffa... trevligt sällskap ;-)

Jag småpysslade lite och slösurfade lite under tiden som slöfocken sov. Framåt halvfyra vaknade han till liv i alla fall coh då hann vi precis med en fick innan jag gick ut till stallet igen. M1 och P hade kommit och pållan blev fixad för ett pass med snöpulsning i hagen.

Det blev ett pass med snöpulsning i sommarhagen för pållan idag också. Bra pass med styrketräning och pållan skötte sig bra. I morgon ska vi vara med på tömmkörningsclinik inne på ÖFK. Ska bli spännande och se vad vi kan lära oss.

Efter arbetspasset fick pållarna gå ut igen och käka sin em-mat ute. T tog med sig Lexi och förpassade sig hemåt.

Resten av kvällen tillbringade jag med att jobba åt Gränsbrytning under några timmar. Och nu är det Arn-filmen som gäller för resten av kvällen. Pyser ut vid nyheter för att kvällsmata pållarna, men då är det sista gången jag går ut i alla fall ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0