4/2 Torsdag - Ridhuset

Mycket snö har det kommit, men idag var vägarna farbara. Alltså blev det ingen vila för Oktawia idag :-).

Dock var grannen tvungen att fixa plogning av vår uppfart och gårdsplan innan vi över huvud taget skulle kunna ta oss någonstans med trailern. Så för att han skulle kunna fixa med det så fixade vi undan lite grenar som hängt i vägen. När det var avklarat så var det fritt fram for plogning. Skönt, för jag hade då aldrig klarat av att handskota undan all tung snö!

Fixade sedan med mockning och fix av hästmaten. När det sedan var dags att ta in pållarna så kom Bianca skuttandes självmant. Hon hade lite svårt att trava, utan för hoppa fram i snön. Lilla Bianca  har snö upp till magen ;-). Oktawia har ju längre ben så henne fick jag hämta längst bort ihagen *pust*. Var glad att hästen i alla fall stod stilla och väntade på mig ;-).

M1 och pappa P kom vid 18.30-tiden och Oktawia blev iordninggjord för ett dressyrpass i ridhuset. Kollade av med grannen så vi åkte iväg samtidigt och vi kom väl iväg vid 19-snåret.

Idag var det rätt lugnt i ridhuset. Bara en ridponnygrupp på ridskoledelen i ridhuset, privatdelen var helt tom så M1 och grannen behövde inte trängas. Otkawia var även idag väldigt intresserad av grannens pålla, men inte alls lika nervös och spänd som i tisdag. Bara lite lätt okoncentrerad på sin ryttare ;-), men på andra halvan av ridpasset så tyckte i alla fall jag att det såg hur trevligt ut som helst och jättefina galoppfattningar fick de till :-). Bra träning för Oktawia att behöva jobba fast hon är mer intresserad av vad som händer runt omkring henne ;-).

När vi skulle åka hem så var hon också mer intresserad av vart den andra hästen tog vägen och inte så intresserad av att gå in i sin egen trailer. Men efter att viftat med mitt långa grimskaft så insåg damen att det var raka spåret in i trailern som gällde. Skönt att ha lite knep att ta till ;-).

Färden hemåt gick bra och vi kom upp för vår backe utan problem. Jag hann också nästan klart med allt i stallet tills det att CSI Maimi började... missade bara första 10 minutrarna - som vanligt ;-).

Men nu är det kväller i alla fall och dags att gå och knoppa. Sov dåligt under natten tills idag, så nu är jag rejält trött...

Alltså - Godnatt!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0