6/2 Lördag - Plugg och nöjen

Var lite trött i mössan när jag klev upp. Blev ju lite sent igår... men bara att kravla sig ur sängen och ut till pållarna :-)

Käkade frukost framför datorn och slösurfade lite. Sedan satte jag igång med plugg och jobbade med att skriva ihop svaren ordentligt till hemtenta. Var lite okoncentrerad, men till sist fick jag ihop bra svar till en fråga som jag renskrev på en gång. Jag funkar ju så att jag är tvungen att skriva ner mina svar för hand och kladda runt lite med texten, sedan så renskriver jag i word och få så igång tankeverksamheten ytterligare en gång. Om det sedan hjälper återstår att se ;-).

När jag var klar med renskrivandet så skulle jag bara ute en liten stund på FB... ha ha - där fastnade jag i chatten ;-), men roligt hade jag i alla fall. Skönt när människor får en att skratta - det behövde jag :-). Och som vanligt, när man har roligt, så försvinner tiden snabbt. Helt plötsligt så var jag vrålhungrig och upptäckte att jag passerat lunchtiden med hur mycket som helst. Så det blev till att fixa lite käk för att inte svimma av hunger ;-). Efter maten så var det lika bra att ge sig ut och fixa stallet så det blev gjort. Skönt att komma ut och få lite luft efter att ha suttit inne hela fm. När mockningen var avklarad så tog jag tag i nästa fråga på hemtentan, kom en liten bit med en fråga tills det var dags att göra sig iordning för att fara in till stadan.

Strax innan 15 kom Minternet och hämtade mig och vi for iväg till Marieberg. Först ett snabbt stopp på Ikea och sedan vidare in till Mariebergs köpcentrum, inte för att shoppa loss utan för att sätta oss på ett fik för att äta lite. Finns ju en hel del ställen att välja på och det blev ett av fike på undervåningen och vi käkade varsin ceasarsallad och snackad "tjejsnack" - mycket trevligt OCH välbehövligt *fniss*. Vi hann sedan också besöka Panduro *självklart* en snabbis och så blev det ett par stopp till i några andra affärer innan vi påbörjade färden hemåt.

Ett välbehövligt break var det i alla fall och jag fick vila skallen en stund från min hemtenta. Så väl hemma orkade jag sätta mig en stund och göra klart en fråga till. Men sedan tog det stopp. Finns ju gränser för vad man orkar med ;-).

Men jag hade i alla fall trevligt sällskap under tiden som jag pluggade... två kompisar som låg och spann ikapp :-)



Ljudet från en spinnande katt är nog det mest rogivande ljud jag vet :-).

Så småningom var det dags att gå ut i stallet för att fixa hästmaten. Först var det till att klättra upp på höloftet för att slänga ner höbalar. Väl uppe på höloftet så syntes det att Nalle varit i farten där uppe.... fullt med tussar av svart och vit päls... och eftersom det saknas en del av pälsen på Nalle så vet jag nu vart det är han blivit av med den. Undrar hur hans motståndare ser ut, alltså hur illa åtgången den kisen är... Men troligast är att det är enbart Nalle som fått rejält med däng... Han är inte tillräckligt gammal än för att ha nåt att säga till om när det gäller de "tuffa grabbarna". Även om Nalle tror något helt annat *fniss*.

Resten av kvällen har jag tillbringat i soffan och kollat på Melodifestivalen och sedan Brottskod försvunnen. Ut till stallen en sista vända och då hundarna i släptåg. De fick passa på att rasta av sig en sista vända under tiden som jag tog in pållarna och de fick sin kvällsmat.

Så nu är allt klart för kvällen... och jag ska nog gå och knoppa. Ska fortsätta med min hemtenta i morgon så jag behöver all sömn jag kan få ;-).

Det var allt för idag!

/Lizzie  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0