3/1 Söndag - Städning...

Min tur att släppa ut pållarna på morgon = ingen sovmorgon ;-). Somnade dock sent igår så jag var skittrött, blir nog fint att ställa om till jobbtid tills på torsdag... Jobba mellan kl 10-16 känns som ett bra alternativ i nuläget ;-) blir ju inte så mycket pengar förstås....

Efter att pållarna var utsläppta i hagen och höt serverats så vaknade jag till liv med hjälp av en varm dusch och efterföljande frukost. När jag väl fått fart på kroppen så blev det också full fart... Huset har inte blivit grundligt städat på drygt 3 veckor... vilket märktes. Alltså blev det idag ordentligt dammat överallt - ÄVEN i TV-rummet på övervåningen... maken fick plocka undan en massa pryttlar först bara så jag kom fram med dammtrasan...

Städning av huset tog i princip hela dagen. Kom ut till stallet för att fixa mockning m.m strax innan kl 15 och det tog ju en stund i kylan. Under städningen så hade Minna och Nalle totalt tokfnatt - Minna for runt som en idiot och var högt och lågt samtidigt. Så fram på em blev liten kisse väldigt trött, när det var dags för mig och laga middag så var det en Minna som sov som en klubbad oxe på soffan och reagerade inte för nåt...

Trött Minna



Att vara en busig lite kisse - det tar hårt på krafterna ;-)

Till middag fixade jag pasta med räksås - mums ;-). Och jag han käka klart lagom till M&M dök upp vid 17-snåret. Idag var det M2 som skulle motionera Oktawia. Så pållan blev iordninggjord för ett litet dressyrpass och färden gick sedan mot ÖFK. Vi var idag i gamla ridhuset, lite varmare än det nya och framför allt så trivs Oktawia väldigt bra i detta ridhuset. Trots detta så var damen inte helt lättövertalad till att vara snäll och jobba. Det var allt en liten motsträvig pålla vars bogar levde ett eget liv större delen av ridpasset, men till sist så fick M2 rätt på "hästkräket" och red igenom motsträvigheten. Lika motsträvig som hon var innan, lika lösgjord blev hon efter genomridningen så M2 var nöjd med ridpasset. Lite skänkelvikning kan göra susen ibland... ;-)

När vi kom ut från ridhuset så blåste det isvind ute så man nästan frös ihjäl på 3 sekunder, fort in med kusen i trailern och så hem. Oktawia var fortfarande lite svettig så hon fick behålla fleecetäcke + ulltäcke och så in i boxen med hö att käka. Får stå inne och torka upp ordentligt ett tag. När jag kom in i huset så var jag helt övertygad om att det var minst 20 grader kallt ute för jag frös något hemskt, men icke... -6 grader var det bara!!! Snacka om att det är råkallt ute!

Nu ska jag ialla fall ut och skifta täcken på pållan och servera damerna kvällsmaten. Jyckarna ska få lite kvällsrastning, sedan får jag se om det finns någon film eller nåt jag kan kolla på. Har semester i morgon :-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0