7/1 Torsdag - jobb igen

Levde faktiskt när klockan ringde i morse... men det var nog inte mycket mer ;-). När jag väl är uppe så är jag ju vaken och det gick bra att jobba. Hade relativt lugnt på jobbet idag, så jag hann till och med att läsa lite i min kurslitteratur - det var inte helt fel ;-).

Efter jobbet så var det full fart hem, fixade middag lite snabbt - pasta med tonfisk och tomatsås, snabbt, enkelt och nyttigt - men framför allt gott också ;-).

Ut i kylan för att mocka. Gjorde ett försök idag att köpa ett grephuvud på Granngården, men de var slut... undrar om fler gjort som jag... mockat sönder grepen på fryst hästbajs... alltså fick jag lite lätt laga min grep. Är det nödläge så är det, och räddaren i nöden blev en rulle med silvertejp - funkar till allt ;-).

M1 och pappa P var inbokade till 18.30 idag, så det var bara att sätta lite fart. Det var inte så vansinnigt kallt i stallet idag, -13 grader, men det måste ha varit råare luft för jag höll tamefan på att frysa ihjäl *burr*.

När M1 och P kom som blev Oktawia iordninggjord i raketfart och så for vi iväg till ÖFK. Gud vad skönt med ett uppvärmt ridhus!

Det var 4 st privatryttare idag, plus en ridskolegrupp - men det funkade bra. Oktawia var hur cool som helst och dessutom riktigt samarbetsvillig. Såg hur trevligt ut som helst. Eftersom det var lite rörigt med alla ekipagen så hade M1 lite svårt att koncentrera sig på de övningar hon bestämt hon skulle rida, men ibland blir det ju så. Gick bra ändå och framför allt får man vara nöjd över att hästen skötte sig kanonbra. De andra privathästarna flippade ur vid ett hörn där det hängde kläder... så det var därför det var lite rörigt... inte Oktawia inte, idag var damen på riktigt bra humör *fniss*.

Dock blev hon rejält svettig efter ridpasset, så när vi kom hem igen fick hon stå med fleece och ulltäcke på i en timme och käka mat. Jag ut efter CSI Maimi och skiftade täcken och då hade hon hunnit torka upp. Tror dock att det blir nödvändigt med en lite klippning, typ täckesklippning... om jag nu kan få låna någon klippmaskin någonstan... ska kolla med Granngården i morgon.

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer
Postat av: Malin

Du får göra som jag, ha ett grepskaft i reserv liggandes ;-)

2010-01-08 @ 17:21:25
Postat av: Lizzie

Hade det tidigare, men gjort slut på reserven också ;-)

2010-01-08 @ 17:46:15
URL: http://stallkartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0