10/7 Lördag - liten utflykt...

Klev upp vid 9-snåret och frukosten intogs på balkongen. Så skönt att kunna sitta där i lugn och ro - bra början på dagen :-). Efter frukost satte vi fart och vi var rätt snart på väg till Nora. Det är sista dagen på "noradagarna" och vi behövde ett avbrott i all målande så det blev en liten utflykt.

Det var kanonväder under dagen och lite lagomt med folk i Nora. Gott om "loppis"-affärer var det i alla fall - även om de gick under namnet "antikt och kuriosa" ;-). Hittade i alla fall lite småpryttlar som jag ville ha.

I den stora bosättningsaffären sålde de keramik av Moa, och det fanns en assient som matchar min favoritmugg hemma. Så naturligtvis var jag tvungen att köpa assienten. Dessutom hade de ett litet köksverktyg som jag letat efter. Ett multivertyg som man använder för att öppna tröga korgar, burkar, kapsylöppnare m.m. svindyr - man värd varenda krona.

Bästa fyndet blev sedan mjukt bröd utanför Ica. 4 st valfria bröd för 50 kr. I en antikaffär blev det lite fransk tvål och en "mirakelsvamp".

Lunchen intogs på en pizzeria i Nora sent omsider. Jag ville helst äta vid en fik vid strandpromenaden, men det var proppat med folk där - så det var bara att vandra vidare.

Vid 14-snåret hade vi i alla fall gjort klart Nora för den här gången och det blev dags att åka till lägenheten för en omgång målning av hallen.

Dagens fynd i Nora :-)



Vär framma i lägenheten så kollade jag resultatet av min målning. Dörrarna som jag målade en 4:e gång igår blev bra. Så under tiden som T rollade väggarna i hallen så gjorde jag rent alla dörrhantag och skruvade dem på plats.

När målning av väggarna var klara så blev det en välförtjänt paus med kaffe och så kollade vi på TV en stund. Det var alldeles för varmt för att vara ute på altanen...

När färgen börjat torka så kunde vi se att det blev bra. Väggarna behövde ingen mer färg. Skönt att kunna plocka undan rollar och färgburkar och skyddet på golvet  och få moppa av det. När golvet torkat så började T att skruva ihop det ena av klädskåpen han köpte för någon vecka sedan. Jag passade på att skrapa rent glaset på de två glasdörrarna till köket så fick T hållas i fred med skåpet. Jag passade sedan på att vila en stund i soffan tills det blev dags att resa upp skåpet. Då behövde man vara två stycken. Vi fixade dit hyllplanet och dörrarna - blev kanonbra!

Ny garderob




Även hallen blev målad med vitt väggfärg - hallen har ju inga fönster så vit färg lyser ju upp lite.

Nu känner T att han är nöjd med lägenheten och nu ska det bara bringas lite mer ordning ;-)

Nymålad hall



Nu är lägenheten bra mycket fräschare än vad den var för två veckor sedan :-). Värt allt slit med andra ord ;-)

Vi for sedan hem till Kartorp. Var hemma vid 19.30 och otroligt varmt... nu får det gärna komma lite åskregn ;-)

T hjäpte mig att fixa iordning min säng. Ska sova i TV-rummet för nu ska sovrummet fixas iordning i huset. Dags för nästa projekt målning med andra ord ;-). Dessutom har vi fortfarande rätt mycket skräp som ska rensas och hamna hos ÅVC - kommer ta ett tag innan vi är klara med den sorteringen...

När T var klar med min säng så åkte han tillbaka till lägenhet och jag tog itu med att fixa vatten till pållarna. M1 dök strax efter kl 20 och tog in en mycket trött Oktawai - värmen tar på djuren också. Under tiden som M1 red ut på Oktawia så fixade jag klart med ännu mer vatten till pållarna, slängde ner hö och fixade iordning hö till pållarna. Plockade in ren tvätt och hängde upp nytvättat tvätt. Sedan tog jag itu med att borsta lilla Bianca. Hon är som en stor dammhög och tyckte det var himla skönt att blir ompysslad och ryktad - fick bort lite damm i alla fall :-). Bianca stod på stallgången och blev borstad när M1 och Oktawia kom tillbaka  - Oktawia så mycket förvånad ut över att se sin kompis stå mitt i stallet ;-).

När pållarna blivit ompysslade så blev de utsläppta i hagen igen till det väntade kvällshöt. M1 for hemåt  och jag plockade lite i huset, innan det fick bli TV:n en stund. Nu är det snart dags att förpassa sig till sängen - om man nu kan sova i värmen... ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0