12/7 Måndag - Varmt...

Idag var jag tvungen att ha väckarklockan på ringning, kl 8 klev jag upp och det var inga problem. Vid 8.30 var jag ute i hagen och hämtade pållarna. Hovis var på ingång och Oktawia fick sin lugnande medicin och så gick jag själv in och käkade frukost.

Hovis kom kl 9 och det tog drygt en timme att verka och sko om Oktawia. Damen skötte sig rätt bra idag, men som vanligt fick jag ta till bremsen  när sista skon skulle slås på. Funkar ju i alla fall och hovis tycker att det går bra.

När hästarna var i hagen igen så fixade jag klart i stallet och sedan så fixade jag iordning mig själv för att fara in till stan.

Idag var det dags för den årliga träffen i Stadsträdgården med kompisarna K och S, idag hängde även A med. Plockad upp K på vägen till Stadsträdgården och så träffade vi övriga vid Stadsträdgården.

Dagen var otroligt varm, men som tur var så fanns det bra platser under parasoll i Stadsträdgården där vi kunde inta smaskig lunch och trevligt prat.

A var så smångom tvungen att ta sig tillbaka till jobbet, vi övriga har ju semester och strosade vidare till Stadsparken där vi shoppade glass och satte oss på en parkbänkt i skuggen för att bara ta det lugnt ett tag. Änderna som simmade runt i Svartånt spanade snabbt in oss där vi satte oss på bänken och snart var vi helt omringade av ett gäng hungriga typer... kexen från strutglassen var väldigt god... ;-)

Men lite söta var änderna i alla fall :-)







Fram emot 16-snåret så var vi klara med trevliga tillvaro i Stadsparken. S hade aktiviteter hon skulle iväg på och jag och K åkte iväg till Granngården. Jag behövde shoppa hem kraftfoder och kattmat och K skulle ha en grimma. Jag hittade också ett rött fint svettäcke på rea - har inget svettäcke till Oktawia så det passade bra.

För att roa oss en stund till åkte vi iväg till Mediamarkt där vi spanade runt lite. Jag shoppade en röd fin kameraväska till min systemkamera. Behändigt när jag inte orkar släpa på min stora kameraväska. K hittade en stavmixer till bra pris så nöjda åkte vi sedan in till stan igen.

Dagens shopping :-). Idag blev det bara röda saker... ;-)




När jag och Karin var klara så blev hon avsläppt hemma och jag åkte iväg till T en sväng. Med gemensamma krafter fick han upp hatthyllan i den nymålade hallen och ett par tavlor kom upp på väggen. Även en bok hylla blev placerad i vardagsrummet så han snabbt kunde placera ut lite DVD-filmer. Sedan hann vi inte så mycket mera eftersom det var dags för mig att fara hemåt och var tvungen att hinna till en affär innan det blev för sent.

Väl hemma så fixade jag mer vatten till pållarna. Hö placerades ut i hagen och så vattnade jag blommorna. Blev lagom klar med allt tills det att CSI började kl 21. Resten av kvällen tillbringade jag således i soffan - och försökte överleva värmen...

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0