14/7 Onsdag - Slitigt värre...

Vaknade vid 9-snåret - gick inte att sova längre pga att det var knallvarmt i sovrummet. Ingen fördel att sova i ett rum med österfönster dagar som dessa...

När jag väl var påklädd och gick ut för att ge pållarna lite hö så hade Bianca rymt ur hagen... båda hundarna var ute, men brydde sig föga om att Bianca stod och betade mitt på gräsmattan... Bianca däremot tyckte det var skitkul att få sällskap och blev lite busig -det satte fart på hundarna och vips så hade jag 3 stycken små rackare som for runt i trädgården ;-). Som tur var fick jag snabbt tag i Bianca och kunde förpassa in fröken i hagen igen.

Efter denna rivstart på dagen kunde jag sedan käka frukost i lugn och ro :-)

Mätt och belåten tog jag sedan itu med lite städning i väntan på att T skulle dyka upp. Hann fixa badrummet och var nästan klar med gästtoan han kom.

Idag så var det fortsatt arbete med mitt kök som stod på schemat. Det är inte klokt var lång tid det tar att pyssla med smådetaljer. T kom vid 12ö-snåret och vid 14.30 så hade vi fått dit profillisterna som ska sitter på överskåpens undersida i framkant. Ett mätande och sågande utan dess like. Inte helt lätt att få till alla vinklar men till sist så hade hörnskåpet profillist på plats :-).

Jag fixade sedan middag åt oss, grillad haullomiost och wokgrönsaker med sweetchilisås. Smakade smaskens! Efter maten blev det lite kaffe och så placerade vi oss i min pool en stund. Det var skönt :-).

Efter vilan så fixade vi klart en liten passbit i sockeln till hörnskåpet och så blev golvsockeln tillsågad och placerad på rätt plats. Blev riktigt bra.

Jag har också slipat den sista lilla bänkskivan och så drog jag på silikon mellan diskbänk och bänkskivan. Det som är kvar nu när det gäller bänkskivan är att fixa till vid fönstret, men till det jobbet måste vi hitta en limkneckt - så det få bli en annan gång.

Dagens arbete avslutades med att bänkbelysningen som ska vara brevid kylskåpet, fixades iordning med sladd och monterades upp på plats.

Äntligen börjar det kännas som om köket är klart - nästan i alla fall ;-). Fattas gör ju krönlisten och en bit tapet ;-).

I morgon bitti ska jag städa köket inför eftermiddagens kaffekalas och så blir det till att premiärbaka :-)

Vi var i alla fall klara vid 18-snåret och T åkte då hemåt. Jag fixade stallet, behövde mocka eftersom pållarna stod inne rätt länge under gårdagens åskväder. Strax efter 19-snåret kom M2 och pållan blev iordninggjord för ett dressyrpass på ÖFK. 

Idag så skötte sig pållan helt OK, var lite motstravig i början, men efter uppvärmningen så var hon riktigt samarbetsvillig och M2 fick till riktigt bra skänkelvikning på damen, även undan för vänster skänkel som annars är svårare än undan för höger. Även galoppjobbet gick riktigt bra idag. 

Avskrittning ute och det var riktigt lagom skön kväll.

Var hemma igen strax efter 21.30 snåret. Pållan blev omhändertagen och fick sedan stå inne en stund och käka kraftfoder. Under tiden plockade jag rätt på prylar, mockade ur trailern och fixade med höt ut i hagen. 

Vid 22.30 var pållarna klara för utgång i hagen och jag var klar i stallet för kvällen.

Kvällen i övrigt kommer tillbringas i soffan framför TV:n innan det är dags att uppsöka sängen.

Det var allt för idag!

/Lizzie 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0