15/7 Torsdag - Födelsedag

Torsdag den 15 juli och min födelsedag! Upp vid 9-snåret och käkar frukost i lugn och ro framför datorn. Efter frukosten var det dock bara att sätta igång med resterande städning... Strålande solsken och hur varmt som helst, inte bästa förutsättningarna för innejobb, men vad göra. Inför ett födelsedagsfirande så behövs det städas - i alla fall hemma hos mig :-).

Vid 12-snåret var klar och mitt "nya" kök är numera i representabelt skick :-) Är riktigt nöjd med förvandlingen



Det tog en stund att röja upp bland alla verktyg och pappershögar, men nu är soffa och bord användbara igen :-)



Efter städningen blev det en snabb dusch och sedan in till ICA-affären för att shoppa lite fikabröd. Hemma igen så bakade jag snabbt ihop 2 stycken blåbärskakor och den första var lagom klar till 14-snåret när första omgången fikagäster kom :-).

Hade också tur med vädret under dagen, mulnade på lite, men vi kundes sitta ute i skuggan och fika hela em. Mycket trevligt och blåbärskakan blev uppskattad :-)




Lite senare kom M&M och överraskade mig med en jättefin blomma - jättetrevligt - och så blev det mer fika. Nu hängde dock regnet i luften så det blev fika i mitt nya kök :-)

Fram på kvällningen så kom så sista fikagästen, MF, och jag fick en jättefin blomma :-), och vi hade en mycket trevlig fika och pratstund i mitt kök - för nu så spöregnande det!

Har haft en mycket trevlig dag och tackar för all uppvaktning :-). En som tagit all uppståndelse med ett stort lugn och sovit sig genom dagen - det är Nalle - som vanligt ;-)





Måste vara Sveriges tröttaste katt ;-). Han orkade hälsa på gästerna, men återgick snabbt till att sova som en gris på mitt skrivbord ;-).

Jättefina presenter har jag fått - den från T höll jag i... han sponsrade ju min nya kamera :-)



Så vid 22.30 tiden blev det TV en stund innan det var dags att ta en närmare titt på kudden. Så var den födelsedagen över :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0