16/7 Fredag - slitig shopping

Vaknade till liv vid 9-snåret, gick inte att ligga kvar och dra sig i sängen heller pga värmen. Bara att kliva upp, ut med vovvarna och jag själv in i duschen. Bianca höll sig i hagen idag ;-) så med mera hö var pållarna nöjda.

Käkade lite frukost och pulade lite inne tills det var dags att åka in till T. Hans soffa har kommit så jag åkte in med trailern så vi skulle ha nåt att frakta soffan i.

Vi kom inte iväg till Mio-möbler på en gång utan vi tog en kopp kaffe först. Sedan satte vi fart... Med oss från lägenheteten hade vi en gammal garderob från T's klädkammare. Den var hur äcklig som helst, så den blev förpassad till ÅVC. En annan garderob som fanns i lägenheten fick istället flytta in i klädkammaren och agera linneskåp.

Efter besöket till ÅVC åkte vi till Mio-möbler och T löste ut sin nya soffa och vi fick hjälp att stoppa in delarna i trailern. Vi fortsatte sedan till Marieberg eftersom T skulle shoppa en hallampa. Så först åkte vi till Lamplagret där han till sist hittade en snygg hallampa. Vi stannade sedan vid Cervera för de hade rea. Där hittade T 6 st kosta boda ölglas till halva priset och jag hittade snygga dricksglas från Ittala till halv priset. Vi fortsatte sedan till Ikea för att spana lite. På Ikea shoppade jag underlägg att ha i mina utdragslådor och så flädersaft och lingonsylt. Min fläder har avlidigt så i år får jag köpa färdiggjord saft...

Mellan affärerna åkte vi i min gamla volvo, vilket innebär INGEN AC... alltså höll vi på att dö av värmelsag ;-). Turen på Ikea tog en stund... är ju rätt mycket att kolla på där ;-).  Efter Ikea så åkte vi till lägenhten och jobbet med att få in nya soffan utfördes... och nästkommande jobb var att montera ihop soffan... Under tiden som T slet med detta jobb så plockade jag rätt på lite linne och handdukar och fick undan lite kartonger. Skräphögen i hallen blev hur stor som helst, mycket pga den stora mängd emballage som var kring soffan.

Vi fixade lite mat mitt upp i soffjobbet också, annars hade vi aldrig orkat jobba klart ;-)

Efter mycket slit och svettdroppar så var ÄNTLIGEN nya soffan på plats och T är mycket nöjd :-). Sånt tjafs gardiner osv är mindre intressant ;-)

En riktigt TV-soffa är det i alla fall ;-)




Vi plockade rätt på allt skräp och städade upp i lägenheten och upptäckte att klockan var kväll... Vips så hade den här dagen försvunnit!


Eftersom vi i morgon ska stolpa upp ny hage till pållarna så följde T med ut till Kartorp så vi kan komma igång nya hagen på morgonen så inte hela dagen försvinner innan vi kommer igång. Men innan vi åkte hem till mig så stannade vi till vid Maxi och jag shoppade med lite ost och kex för att ha något att mumsa på framför TV:n.

Var hemma till kl 8 och M1 och P dök upp strax efteråt och Oktawias motion bestod av en lite lätt uteritt. Damen var trött...

Här kommer en bild på dagens shopping. Är väldigt glad över att jag hittade de snygga dricksglasen till halva priset. Gillar den blåa färgen och det gäller att passa på eftersom den verkar bli omodern... ska utgå...



T och jag har tillbringat kvällen framför TV och mumsat i oss ost, kex, vindruvor, gott rödvin osv  - förutom ett litet avbrott när grannen ringde och talade om att Bianca var ute i trädgården och betade... det lilla busfröt blev snabbt förpassad till hagen, återstår att se om hon är kvar där i morgon bitti... gräsmattan är väldigt god ;-)

Nu blir det en stunds TV-tittande till innan det blir dag att gå och knyta sig.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0