1/7 Torsdag - ledbruten...

Idag kändes det ordentligt i kroppen efter all målning... fruktansvärt trött var jag också - våren och försommaren har inneburit att jag blivit riktigt sliten både fysikt och mentalt. Men lyckades ta mig genom dagen och få saker gjort. Hade en del att avsluta eftersom idag var sista arbetsdagen inför 5 veckors semester. Hade i alla fall en trevlig lunch, vi var ett gäng som åkte till Röhnisch på lunchen och där hittade jag massor av trevliga kläder. En Stay-in-place sportbehå, 6 par trosor, 3 st överdelar, 1 par träningsbyxor, 1 ullmaxtröja, 1 ullmaxbyxor som var lite tjockare. Totalt betalade jag 625 kr! Var hur nöjd som helst över mina fynd. Bild kommer i morgon. Till sist så var arbetsdagen äntligen slut och kl 16 blev jag hämtad och vi for hemåt.

Var bara hemma en stund för att käka och byta om. Sedan åkte vi ut till Ikea där T shoppade ny kyl och frys plus skåp som han ska ha brevid och ovanpå kylen och frysen. T shoppade också 2 st klädskåp som de hade superrea på!

De gamla vitvarorna är så hemskt äckliga så det är bara att skicka på tippen. Inte en chans att jag ens försöker göra rent de gamla vitvarorna med andra ord.

Ikeabesöket tog sin lilla tid och vi var i lägenheten vid 20-snåret.

T målade klart i sovrummet - det blir riktigt bra. Jag tvättade rent de två återstående dörrarna och dörrkarmarna. Sedan målade jag dörrkarmarna och T hann måla två dörrsidor sedan tog färgen slut. Blir alltså till att göra ett besök på Rusta i morgon och shoppa mer färg. Vi räknar med att hålla på med målning hela dagen i morgon så hall och vardagsrum bir målat också.

Vid 22-snåret gav vi upp - vi var då helt slut och åkte hemåt. Blir till att ta nya tag i  morgon istället. Nu är det snart dags för sängen i alla fall.

Roligare än så här blev det inte idag!
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0