24/7 Lördag - målning....

Jobbet med målning fortsatte även idag. T skulle komma och hjälpa mig idag, men i väntan på att han skulle dyka upp satte jag igång med det jag fixade att göra själv.

Alltså så målade jag taket på sovrummet en gång till. Fortsatte sedan med snickerifärgen och målade dörrkarmar och foder till garderob och sovrumsdörren. Blev bra med två omgångar färg, lönar sig att att köpa bra färg :-). När jag var klar med denna målning så var allt klart för att börja med väggarna, men det var dags för mig att pausa och käka lite mat. Innan jag kunde börja med målningen så behövde T komma för att borra hål för det nya friskluftintaget som ska sitta i sovrummet.

Så efter maten passade jag på att surfa lite och som sällskap hade jag en mycket trött Nalle ;-)



Till sist kom T, han hade kommit i håg att ta med sig borrmaskinen, men borren för att borra upp hålet till ventilationsröret... den låg kvar i lägenheten. Alltså var det bara att hoppa in i bilen och in till stan igen. Nu passade jag också på att åka till K-rauta och köpte med snickerilack eftersom det snart är dags att måla dörrarna. Sedan var det full fart till lägenheten och hämta borren. Sedan blev det en tur till Ica-affären för att shoppa lite förnödigheter.

När vi var hemma igen tog vi en kopp fika för att samla lite kraft. M1 och P kom då efter en lyckad uteritt på Oktawia. Växlade några ord med dem innan jag återgick till målningsjobbet. Eller rättare sagt, försök till att borra upp hål till friskluftintaget. T borrade upp hål i innerväggen, men sedan tog det stopp - kom fram till den liggande timmerstommen och borren räckte inte till... nåja, kunde börja med målning av väggen i alla fall.

Jag började med att måla med pensel runt taklist, dörrar och fönster. Under tiden tvättade T taket i trapphallen. T rollade sedan väggarna åt mig och jag fortsatte med tvättjobbet av lister och dörrfoder i hallen. Jag gick sedan ner och fixade iordning middag åt oss. Går ju inte att jobba hu rlänge som helst utan intag av energi. Det blev bacon och champinjober med cremefraiche till pasta - smakade bra.

Sovrummet är nu målat en gång, omgång två ska målas i morgon, men än så länge ser det bra ut :-).



Nu när sovrummet var klart för dagen satte vi igång med hallen. Dags att måla taket. När min mormor och morfar byggde om övervåningen för 34 år sedan från att ha varit kallvind, så satte de upp mörkbrunt laminattak. De tyckte säkert att det var hur snyggt som helst... men nu är det dags att piffa upp den gamla hallen.

Trapphall innan målning



Någon timme senare var taket målat med grundfärg och även de omålade dörrfodrena runt alla dörrar, samt omålade fönsterfodret i hallen blev också målade. Det blev genast mycket ljusare i hallen...



Nu fick det i alla fall var nog med slit för denna dag. Kl var 21 när vi var klara och T åkte till lägenheten. Jag själv har förpassat mig till soffan och ska kolla på Mördare okänd. Mera målning blir det i morgon...

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0