26/7 Måndag - Inte bara målning...

Regn och ruskväder idag också! Bra när man har jobb att göra inomhus. Efter frukost så satte jag igång med garderobsdörrarna i sovrummet. Har tidigar målat kanterna med vit snickerifärg. Nu var det dags att måla med den ljus lavendelblå färgen på resten av framsidan på dörrarna. Alltså började jag med att sätta upp maskeringstejp på det vita så jag lätt skulle kunna rolla på det blå färgen. Att sätta upp maskeringstejpen runt kanterna tog en himla lång tid.... men till sist kunde jag börja rolla på färgen. Att måla 3 garderobsdörrar med roller - det tog däremot inte lång tid! Under tiden som jag slet med dörrarna så dök T upp och vi gick sedan lös på halltaket en gång till. Det tog en stund att måla taket, det börjar bli vitt nu, men behöver en omgång till med takfärg. Sedan borde det bi bra :-). När vi var klara med taket var kl 13.30 och vi bytte till icke målarfärgsfläckade kläder och åkte iväg till Cafe Garden i Marieberg där vi käkade först varsin räkmacka och avslutade med kaffe och bananbakelse.

Mätta och belåtna åkte vi sedan iväg till Bauhaus för jag skulle köpa ett elelement till sovrummet, men just den storleken jag skulle ha var slut. Typiskt, men får väl shoppa det en annan dag. Det är ju inte vinter ännu ;-).

Vi tog en tur inne på Mariebergs Galleria. T gick och spanade på TV-spel. Jag gick till Panduro där jag köpte ett "smyckeställ" i form av en kvinna. Sedan gick jag in på Hemtex där de hade rea på bl  a lakan och shoppade satinunderlakan och ett par satinörngott. Har dåligt med underlakan så det passade bra.

Vi fortsatte sedan till K-rauta där jag köpte väggfärg till hallen. Nyansen heter Laila och är en ljust grön färg. Köpte 10 liter så då har jag till hallen på övervåningen och trapphallen. Kommer även räcka till lilla hallen vid ytterdörren. Blir det färg över så kommer jag måla verandanan - den är också i behov av ommålning... *harkel*.

När jag var på K-rauta så fick jag telefonsamtal från Cervera - mina bestik som jag beställt hade kommit! Passade ju bra att jag var precis i närheten. Alltså åkte vi iväg och jag shoppade mina bestik.

Till sist så var det dags att styrka kosan hemåt - blev ett snabbstopp vid Willys bara eftersom jag behövde få hem lite mjölk och A-fil. Sedan var det full fart hemåt igen för att måla.

Dagens shopping, bortsett från 10 liter väggfärg...



Den sista målningen för dagen var att T målade golvlisterna i sovrummet och jag rollade sovrumsdörr och dörren till TV-rummet. Vita och fina är de nu istället för bruna fula 70-talsdörrar  :-).

När vi var klara var kl 19 och jag bytte snabbt om till ridkläder - dags för en ridtur på pållan. För att fånga pållarna i hagen fick jag muta dem med kraftfoder... de ville inte bli infångade av sig självt idag ;-). Pållan blev snabbt iordninggjord för en tur i ridhuset inne på ÖFK. T stannade till vid ÖFK på väg till lägheten ifall jag behövde hjälp. Pållan skötte sid dock galant vid urlastningen så när jag väl satt i sadeln for han vidare.

Red ett lite lättare ridpass eftersom jag är tämligen otränad... jag har också ont och är stel i kroppen efter allt målande. Men ridpasset gick bra. Pållan skötte sig bra. blev lite träning på övergångar mellan skritt-galopp. När jag var klar och skulle åka hem var jag själv på hela anläggningen, men pållan var snäll och klev in i trailern utan problem - duktig liten pålla jag har :-).

Väl hemma fick damen stå inne en stund och äta välförtjänt kraftfoder innan det blev stor hagen igen.

För min egen del så blir det soffan och TV:n resten av kvällen. Mer målning får ske i morgon :-)

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0