2/7 Fredag - Semester och hårt slit...

Idag är det min första semesterdag och så skönt att vakna av sig själv utan väckarklocka. Sov till 8, men hade inge bråttom upp utan drog mig fram till 8.30. Därefter tog jag mig ur sängen och fixade iordning mig och så käkade vi frukost på balkongen och tog det lugnt ett tag.

T packade lite och så framåt 10.30 åkte vi in till stan. Först åkte vi till rusta och shoppade med snickerilack och så till lägenheten. Idag hade vi med oss ett litet bord att ha på uteplatsen - måste ju kunna fika ute ;-).

Jobbet med lägenheten gick långsamt framåt idag... Jag putsade fönster i köket, målade sedan altandörr och köksfönster. Rollade ett par dörrar. T slipade i vardagsrummet - och dammade ner överallt ;-). Tvättade fönstrena i vardagsrummet och målningen så det är klart för en sista omgång med färg.

Nu ska vardagsrummet bara målas...



Tyvärr så hann vi inte, och vi orkade inte heller, måla väggarna. Taket är målat en vända. Sedan gick vi lös på köket för att få med de gamla vitvarorna till ÅVC. Även det högskåp som stod brevid kylen tog bort... en trevlig överraskning väntade oss när vi bröt bort det gamla skåpet och vitvarorna...

En golvyta som inte sett dagens ljus under de senaste 19 åren... här har det nog aldrig blivit städat!!!



Hur djävla vidrigt som helst!!!

Vi bar in det gamla skåpet och vitvarorna i trailern för att åka iväg till ÅVC, tänkte att de hade öppet till kl 18 i alla fall. Vi kom fram kl 16.20 och de hade stängt kl 16.00 - lite surt... men bara att vända och se glad ut. Vi gjorde i alla fall inte som några andra gjorde...  De hade också missat stängningstiden, men ställde helt sonica av sitt skräp utanför grinden!!! Man upphör aldrig att förvånas över folk... :-O

Vi åkte till Maxi för att shoppa mat och mer städutrustning. Så snabbt tillbaka till lägenheten och så städade vi upp eländet i köket. De nya vitvarorna packades upp och ställdes på plats. Ett nytt högskåp ligger i ett platt paket och väntar på uppackning. Kommer bli jättebra när det är klart!



När kylen och frysen var på plats och inkopplade så åkte vi hem. Var hemma strax innan kl 19, så jag hann pusta en stund innan M1 och P kom.

Oktawia fick sig sedan en omgång i ridhuset på ÖFK, och damen var för dagen måttligt road av arbete ;-), men skötte sig hyfsat bra med tanke på att hon stått i 3 dagar. När jag kom hem med pållan så blev det avsvampning och så ut i hagen igen.

Själv så blev det ingen vila, utan nu var det bara att sätta igång med nästa projekt... städning av huset!! Snabbt så dammade jag av så gott det gick. T dammsög och jag moppade golvet. Kl 23.30 var vi äntligen klara och det blev soffan i väntan på att syster från England skulle komma från flygplatsen...

Fullt ös - medvetslös är ordet!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0